maandag 30 augustus 2010

Kantbreien + aankondiging


Hoe komt dat toch? Hoe harder ik denk nóóit aan iets te zullen beginnen, hoe eerder dat juist wel gebeurt! Zo ook met kantbreien. De laatste tijd zag ik zoveel voorbij komen, ook van minder ervaren breisters... dan kan ik het niet laten en mezelf uit te dagen: zou ik dat ook voor elkaar krijgen? Nu kwam me laatst ook nog de nieuwste Anna in handen, met een prachtig patroon - dat gaf de doorslag!

Zo moet het gaan worden:


Geen wonder, hè, dat ik daar voor viel. Maarre... die kleur is het voor mij absoluut niet, het gebruikte garen is in Nederland niet verkrijgbaar, dus maar bij Trikoo geneusd, een webwinkel die kijkt naar hoe de garens gemaakt worden, ecologisch verantwoord en/of fair trade. Dat spreekt mij wel aan, en voor zo'n uniek project mocht ik van mezelf ook wel een wat sjieker garen gebruiken. Dit is het geworden:


Moeilijk om dat spul zo te fotograferen dat de kleur goed te zien is, hier lijkt het wat paarser dan in werkelijkheid, er zit wat roodbruin in, wat donkerrood, wat paars... Nou ja, ik heb genoeg om mee zoet te zijn. Hopelijk gaat het me lukken!

Nou nog even iets heel anders, ik had mezelf voorgenomen om een give-away te doen wanneer ik óf 50 volgers heb óf een jaar lang blog. Net wat het eerst komt. Nu zag ik zojuist dat ik inderdaad 50 volgers heb, dus binnenkort verschijnt hier een give-away, ik was al bezig om wat samen te stellen!

14 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je ook overstag bent gegaan, ben heel benieuwd naar het eindresultaat met die prachtige wol die je ervoor gekocht hebt.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je gaat kantbreien, het is wel iets bijzonders om te zien! Ik ben nooit verder gekomen dan ajour ;-)
    Heel veel succes!
    Gefeliciteerd met je 50 volgers!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent van alle markten thuis, nu ook al kantbreien. Zo te zien wordt het een prachtige sjaal.
    En je frivolité sieraden zijn ook schitterend.
    Knap hoor, wat jij allemaal maakt.
    Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oef dat patroon ziet er ingewikkeld uit Corina, lijkt me erg leuk als je zoiets kunt maken. Proficiat met je 50 volgers.
    Liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Corina,

    Wel apart ja, dat kantbreien!Is voor jou toch een makkie!! Jij bent van alle markten thuis!In ieder geval wat breien angaat!!
    Moeilijk is dat ja, om de kleur goed op de foto te krijgen!!!

    Daar zit ik ook vaak mee te hannessen!!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei, dat lijkt me niet makkelijk om te doen. Maar dat is natuurlijk ook precies de uitdaging. Ben benieuwd. Succes.
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt mij ook erg moeilijk. Maar ik ben toch ook meer van het haken. Wel heel mooi trouwens. En een prachtige kleur.
    Van Harte met je 50 volgers.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie kleuren word vast prachtig je nieuwe uitdaging

    BeantwoordenVerwijderen
  9. haha die sjaal had ik ook al stiekem op mijn wensenlijstje gezet :-).. Anna is er enorm op vooruit gegaan hé.. ik kijk telkens uit naar het volgende ex :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met de 50e volger! Er komen er vast nog snel meer bij, want jouw blog is afwisselend én wordt ook zeer regelmatig voorzien van een nieuw bericht.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een pracht stola, ja dat snap ik maar al te goed Corina.
    Je kleur van wol is veel en veel mooier dan de gebruikte roze, dat wordt een plaatje!!
    Veel succes met breien, het zal je zeker gaan lukken.
    Het begin is er al.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. die stola gaat heel mooi zijn als hij af is ik zie ook graag kunstbreien heb ook het patroon van die stola maar nog niet aan begonnen zal voor later zijn en je handwerkjes in frivolité zijn echt prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh je bent ook voor Manos del Urugay gevallen! Dat is toch een lekker garen, ook dat is verslavend: met goede garens werken (dat haakwerk met Zeemanwol waarmee ik bezig ben, het is leuk hoor maar lekker werken: neuh)

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat dapper dat je zo'n project begint.. ik ben er haast jaloers op. Ik vind je geweldig.
    En wat heerlijk als je volgers hebt he? Ik heb ze ook wel, maar veel van hen zijn "losse volgers" en dat is ook leuk.
    Veel succes met je give away.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!