woensdag 12 april 2023

Warme trui

 

Als je dacht dat ik niet meer handwerk nu ik meer werk, heb je het mis. Maar deze trui breide ik voor mijn vader, en ook al heeft hij wel wat foto's gezien dat ik ermee bezig was, het voelde te raar om 'm jullie te laten zien voor hij 'm heeft. Nu schrijf ik dit al van tevoren, maar wanneer jullie dit lezen, heeft hij 'm intussen ontvangen. Hopelijk is de maat goed, en is hij er blij mee.


Zowel patroon als het garen zijn van het IJslandse Lopi. Gebreid op naalden 5 en 6. Dus eigenlijk ging het nog best snel voor zo'n grote trui. Ik begon eraan in november toen ze hier waren en ik de maten kon nemen. De kleuren koos hij zelf. Hier en daar heb ik wel gewisseld met bruin en geel. 


Detailfoto's, de kleur is echter op de foto hier boven. Wat zal ik nu eens gaan breien... 




11 opmerkingen:

  1. Een hele mooie trui geworden! Ik hoop dat je vader wel tegen kriebelen kan, want de IJslandse wol voel je altijd een beetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me niet voorstellen dat je vader niet blij is met deze schitterende trui! En dan ook nog eens door je dochter gebreid...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, wat een mooie trui!
    Heb je al eens zo'n mooie trui voor jezelf gebreid?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeker een schitterende trui met mooie kleuren.
    En die komt nu ook nog goed van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie trui, daar zal je vader vast blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige trui, ook de kleuren zijn goed gekozen, dat vind ik toch altijd een dingetje! Ik denk dat er wel meer mannen in de familie zijn, die zo’n mooie trui willen hebben net als je vader. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!