woensdag 26 april 2023

Vierkantjes

 

Met een vriendin ontstond ineens het plan om een vest te gaan maken van 'granny squares' (hebben we daar eigenlijk een goed woord voor in het Nederlands?). In het Zweeds heten ze mormorsrutor en wat grappig is, is dat er twee verschillende woorden zijn voor oma van moederskant en oma van vaderskant, en dat er dan ook twee verschillende klassieke vierkantjes zijn, deze heten naar mormor en die naar farmor heten zien er anders uit.

Ik ben begonnen met een (aangebroken) bol Stella van Järbo garn. Dan heb ik ook nog een bol Stella van Katia liggen, die lijkt ietsje dikker en heeft wat roze erbij, maar wel hetzelfde type garen grappig genoeg. Tja, en daarna wordt het improviseren... Geen idee hoeveel er uit gaan en hoeveel ik nodig heb.

Het verloop garen maakt het wel extra leuk, elk vierkantje wordt anders, dus je wil maar door om te kijken wat er tevoorschijn komt.


Dit was de stand op vrijdag. 

Ik had het ook mee naar het werk om in de pauze te doen...


En er slingerde er nog eentje rond...


Dat brengt het totaal op 18 stuks. Nu schrijf ik dit op maandag, dus ik vermoed als jullie dit lezen dat er weer een paar bij gekomen zijn...

3 opmerkingen:

  1. Leuk, ik ben benieuwd. Volg je wel een patroon voor 't vest of improviseer je?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke granny's met die garen. Hopelijk heb je genoeg voor een vest

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!