woensdag 1 september 2021

Poppenkleertjes

 

Tja, als je dan weer bezig bent... Ik probeerde een onderbroekje voor Rosie te maken, maar die heeft toch wel een heel ander model dan Sadie, dus de eerste poging werd niks, dan maar een rok ervan gemaakt. Alles van eerder gedragen, maar te klein geworden kleding.

Voor Sadie heb ik nu wel een (zelfgetekend) basispatroon dat goed past. Ook deze is weer gemaakt van een te klein geworden onderbroekje van dochter. Lekker makkelijk met die elastische band van boven.


Maar ja, zo gauw geef ik het niet op. Een bovenstukje van een te klein geworden jurk bleek prima geschikt om als nog een op maat gemaakt broekje te maken. Ik knipte het achterpand langer dan het voorpand, om er een figuurnaadje in te maken aan weerskanten. Zo past het toch. En stiekem vind ik 'm zo leuk geworden dat ze 'm eigenlijk best als zomer short kan dragen, vinden jullie ook niet?

4 opmerkingen:

  1. Leuk gemaakt die poppen kleding .
    Ik maakte vroeger ook kleding voor mijn pop, maar lang

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet zo netjes als jij dat doet.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedaan en inderdaad ook geschikt als "korte broek"!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind onderbroeken altijd een gedoe om te maken maar deze zijn goed gelukt. En de laatste kan inderdaad ook prima als korte broek.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!