maandag 3 augustus 2020

Twee lapjes erbij


Dit lapje van afgelopen donderdag heet Oeps, omdat je 'm maakt door steken te laten vallen. Als testers kregen we de uitdaging om er kraaltjes aan toe te voegen, en ik had net frambozen en aardbeien geplukt, en toen werd m'n lapje groen met rode kraaltjes...

Het lapje van vandaag, nummer 37 al weer was een heel andere. Hij heet Rond kwartet, want hij wordt in het rond gebreid, in 4 delen. Ik heb niet van die hele dunnen rondbreinaalden, dus in mijn geval op sokkennaaldjes. Was op zich wel makkelijk omdat het patroon 4 herhalingen had. op elke naald dus een herhaling.


Mama, wat ben je aan het doen met al die stengels, vroeg dochterlief verwonderd. Was inderdaad ff prutsen in het begin, maar al snel was het prima te doen. Dit lapje had wel wel nodig om geblockt te worden (nat opgespannen).


Hij is voor een deken wel wat dun misschien, maar ik vind 'm zelf erg mooi geworden met de rozenknopjes, kraaltjes en het bladpatroon.


Volgende keer komt er weer een nieuwe techniek (voor mij althans) en een groter blok. Kan even duren voor ik die kan laten zien, al heb ik al een beginnetje. Zo'n leuk en leerzaam project, deze Corona Knuffel lapjes deken van Naantje Knit.

1 opmerking:

  1. Echt prachtig! Bijna spijt dat ik niet meegedaan heb, maar ja, ik was al met een ander dekenproject bezig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!