zaterdag 1 augustus 2020

Fotoblogje


Ik loop een beetje achter met de foto's, zag ik. Hoog tijd voor een verzameling foto's van rond huis en tuin, er volgen nog blogjes van wat uitstapjes.


Al weer een paar weken terug stond deze hertenbok bij ons beekje te drinken. Hij gaf me tijd genoeg om terug naar binnen te gaan en de telefoon (camera) te halen. Hij leek uiteindelijk achter de schuur langs te willen, dus ik dacht een stukje naar beneden te lopen om 'm daar op te wachten, kwam hij toch voor de schuur langs, we schrokken allebei geloof ik. Hij stond me even aan te kijken, perfect voor de foto.


Uiteindelijk zette hij het dan toch op een lopen. Gelukkig voor hem schoot ik alleen maar plaatjes...


Verder wordt er volop gesmuld uit de tuin, deze is van 3 weken terug. En nog steeds oogst ik peultjes, kapucijners en fruit.


Deze sieralliums bloeien ook al weken, zo mooi.


De linde bloeit ook al een poosje.


De braam begint te bloeien, vorig jaar pas gekocht, dus ben wel benieuwd...


Pompoenen en courgettes beginnen te groeien.




Veel fruit dit jaar, frambozen en zwarte bessen.


Tijd om oma's sapketel tevoorschijn te halen.


Maar het weer is niet al te best, veel regen, of wolken, en af en toe wel wat warmer, maar meestal niet meer dan 16 graden. Ik hoop niet dat de herfst nu al begonnen is... anders wordt het wel een heel lange herfst.


Toch nog even het bos in geweest, met de regenjassen aan, die we ook echt wel nodig hadden.






Veel padjes!



Maar ook bosbessen, heerlijk veel, ook al had het nog laat gevroren.



We plukten precies genoeg (al snoepend) om deze heerlijk bosbessenmuffins te kunnen maken.


2 opmerkingen:

  1. Mooie foto,s en lekkere muffins.
    Nog geen herfst hopen dat het weer bij jullie ook wat beter word.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!