zaterdag 29 augustus 2020

Bohuslän


Ik vond nog wat vakantie foto's, misschien vinden jullie het leuk om mee te kijken. Langs de kust is het landschap opener dan hier bij ons in Småland.


Richting Bohuslän is ook rotsiger, hier is ook steen zat, maar daar zijn ze nog nadrukkelijker aanwezig en bepalen het landschap.


De kustlijn is grillig met een aantal fjorden.







 Soms ging ik 's avonds nog eventjes wandelen, op de kaart had ik gezien dat we op een landpunt zaten met aan beide kanten water, de ene kant was makkelijk gevonden, de tweede kant vergde wat klauterwerk door de bramen, maar toen vond ik het ook.


Zoek de ree... er liepen er wel 4 in dit weilandje.

Een ochtend verraste dochter met een gedekte tafel en een heerlijk ontbijtje terwijl ik onder de douche stond, had onze 6-jarige helemaal zelf gefixt.



Genieten van het fjordenlandschap



Helaas konden we nergens het water in, en waar het wel kon, was het veel te druk om dat corona-proof te doen.


We dwaalden ook nog even af naar Trollhättan, de thuisbasis van SAAB. Hier de allereerste auto van Saab.



Lang niet zo groot als het Volvo-museum in Göteburg waar we een aantal jaren geleden (tijdens een vakantie in deze regio) waren, maar wel een mooi opgestelde collectie Saabjes. echt wel leuk om te zien.



We namen de toeristische route terug naar het vakantiehuisje, verrassend plat land daar.



Moeilijk te zien vrees ik, maar in het weitje achter de schapen liepen reeën, soms een, soms wel drie, leuk om te zien.



Duidelijk rotsiger...


Een heel lichtgekleurde ree kwam ook nog langs bij het huisje. Ik heb ook nog foto's van een paar uitjes (we gingen wel elke dag op stap zo'n beetje), dus als jullie het leuk vinden, volgt er binnenkort meer...


2 opmerkingen:

  1. Prachtig! Wat een wijdsheid daar. We hebben hier ook akkers, maar het ziet er toch anders uit hoor. Het rotsige deel is ook heel mooi.
    En wat een handige dochter :)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!