donderdag 16 april 2020

Update Tolkien quilt


Ben veel aan het patronen testen de laatste tijd, dus daar kan ik weinig van laten zien nu. Komt later vanzelf. Maar nu had ik dan toch zin om even iets kleins te maken, en daarmee wat van de lijst af te strepen. Want een oudje die ik nu wil aanpakken en afmaken is de Tolkien quilt. En ik houd er wel van om meerdere technieken te gebruiken, dus ook al wordt het een quilt, een stukje ander textiel is ook leuk. Het patroontje vond ik op Ravelry en is van Mary Wright, het wordt eerst gebreid, en daarna eromheen haken en borduren. Ik voegde de extra krullen toe, zodat hij nog meer lijkt op de elven blaadjes uit de film.


Dit is een goeie voor de maandelijkse ufo-updates denk ik zo, ik ben er al zo ver mee. Begon ooit met de Hobbit patronen (block of the month) van Fandom in Stitches, intussen uitgebreid met nog andere blokken geïnspireerd op het werk van Tolkien. Hier even een overzichtje (gisteravond bij lamplicht en met flits).


Maar doe ik nou nog 2 blokken, of ga ik nog even door en maak ik er nog 4 extra?


Nou ja, eerst maar eens beginnen met twee, maar ik vermoed dat er in totaal nog 6 bij komen...


3 opmerkingen:

  1. Heel mooi nu al!!!! en hoeveel blokken ligt aan de maat grootte en of dat je met dit dat te vreden bent waarvoor je het wilt gebruiken en anders lekker je fantasie laten gaan en maak nog 4 blok extra, je zit nu toch in deze flow, gewoon door gaan! suc6

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi en bijzonder. Het aantal blokken zou ik af laten hangen van wat je er daarna mee gaat doen. Ga je hem gebruiken als deken dan misschien nog 6 blokken dan is hij wat groter.Ga je hem ophangen dan is 2 misschien genoeg.
    Succes!
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!