vrijdag 17 mei 2013

Regen


Van tuinieren komt niet zo heel veel met deze regen... En ik heb er nog wel zoveel te doen. Ik wil wel, maar op de een of andere manier kan ik me er niet echt toe zetten. Eerst was er al een steeds weer ontsnappende kip die de houtsnipperpaadjes in de moestuin steeds leeg krabt, en dan zijn er nog een paar katten die áls je dan eens wat zaait heerlijk hun behoefte in die losse grond doen... Wat moet ik toch met al die beesten ;-)  Nu weer regen...

Nou ja, gelukkig hebben we ook blauwe regen waar we wel van genieten:


Nou jaaa... geen idee waarom blogger er zo'n plat ingedrukt plaatje van maakt?! Ik heb geen kabouterhuisje, dit moet een gewone voordeur voorstellen...


Als Filos niet achter de vrouwtjes aan is, ligt hij lekker met z'n moeder en zusje op de bank. Soms valt het niet mee wakker te blijven, met 5 slapende fretten en 3 slapende katten in huis...


En voor het komende Pinksterweekend toch maar iets lekkers gemaakt - althans, dat hoop ik, zoals je ziet is er nog niet van geproefd. Het is een citroen-yoghurt tulband. (Het beslag smaakte goed...) Het recept vind je HIER. Ik had geen echte citroen in huis, dus ik heb een zakje citroen gebruikt (in Duitsland gekocht, net zo'n zakje als vanillesuiker) en een eetlepel citroenessence (ook uit Duitsland). Ook vond ik de hoeveelheid suiker wel erg veel, dus heb daar ongeveer 100 gram minder in gedaan (ik gebruikte ruwe rietsuiker) en een scheutje agavesiroop. Straks bij de koffie maar eens proeven ...

4 opmerkingen:

  1. Je bloesem is prachtig, zo'n teer bloemetje, onvoorstelbaar dat dat straks een sappig vruchtje zal worden.
    Ik zat al te kijken, kon me niet herinneren dat jij zo'n raam in je huis had, maar Blogger haalt een trucje uit met de foto, je blauwe regen bloeit prachtig!
    Heerlijk vredig zoveel slapers in je huis.
    Fijne Pinksterdagen, Corina, je cake ziet er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er in ieder geval heel smakelijk uit, Corina.
    En wat je voordeur betreft: als ik de foto 'groot' maak, ligt hij op zijn kant, maar de verhoudingen van het plaatje zijn wel in orde. Prachtige blauwe regen! En die katten lijken me inderdaad slaapverwekkend, zo om je heen.
    Jammer van het weer en andere tegenslagjes, want de tuin heeft op het moment wel heel wat zorg nodig. Kip een lijntje aan haar poot? :) En de katten.... tja... houd die maar eens uit de tuin, en zeker als je in de grond gegraven hebt...Fijne pinksterdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er toch lekker uit, hopelijk smaakt hij ook zo :)
    Prachtige blauwe regen heb je, ook al wordt het plaatje platgedrukt !
    Je kip misschien de vleugels inkorten? En de poezen manieren leren, moeilijk, mij lukt het niet, ik heb er ook 4 en die gedragen zich ook zo in de tuin :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De regen laat alles wel prachtig groeien. Het ziet er erg mooi uit. De tulband lijkt me heerlijk. En dan de katten wat kunnen die toch heerlijk luieren.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!