zondag 25 september 2011

Bloem


De bloemhanger waar ik al eerder het begin van heb laten zien, is af. Het patroontje komt uit het boekje Perlnaofe 2 van Gunhild Fette die ik ontmoette in Horstmar (Duitsland). Het is gemaakt met naaldfrivolité. Het gebruikte garen is DMC 80, en heel veel kraaltjes. De parlemoerkleurige moesten groot genoeg zijn om met de haaknaald door te kunnen, de donkerrode en groene zijn van tevoren aangeregen. (De kleine witte bloempjes die je ziet op de foto zijn van de bruidsluier klimplant gevallen.)




Het groene deel is er gelijk aan vast gemaakt, dus niet achteraf vastgenaaid. Dat laatste is alleen met de grote kraal in het midden gedaan. 


Het lijkt zo op de foto best groot, maar het bloemetje is ca. 6 cm. Ik heb er nog geen hangertje aangemaakt, en wellicht ga ik het nog verstevigen. Er zaten best veel verschillende techniekjes in, ook qua verwerking van kraaltjes in naaldfrivolité. Maar ze had het me toen zo goed uitgelegd en zo met het boek erbij, waar ook het een ander aan uitleg in staat (in het Duits), kwam ik er prima uit. En ik vond het erg leuk om te doen, ik ga zeker meer maken uit dit boekje!


3 opmerkingen:

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!