zondag 26 juni 2011

Horstmar


Gisteren ben ik dan eindelijk naar de Internationale Frivolité tentoonstelling in Horstmar geweest. Dat leuke historische stadje ligt een eindje boven Oberhausen in Duitsland. Dit jaar werd deze tentoonstelling (Internationale Occhi-Ausstellung) voor de 25e keer georganiseerd. Ik wilde hier al jaren een keer naar toe, maar altijd was er iets anders, of kwam er wat tussen. Nou,  ik heb echt geen spijt hoor!




Dit is het Alte Rathaus, waar de tentoonstelling gehouden werd. Het gebouw alleen is al leuk!




De Nederlandse Ineke Kuiperij was er weer met haar prachtige 3-dimensionale werk. Deze draaimolen draaide ook echt en ook het dak is volledig frivolité.




Hier de Deense stand, alles in roze, fijn en grof. Het kostte wel heel veel moeite de minihaaknaaldjes met houden handvatje en de picotmaatjes te laten liggen... (Tja, ik moet toch een reden creëren om volgend jaar weer te gaan!)




Gaaf hè, die lamp van heel fijn frivolité, wat zullen daar een uren in zitten!




Hier de stand van onze Nederlandse Frivolité(k)ring:






Lastig te fotograferen in z'n glazen koffertje, maar zo mooi! Volgens mij hoorde dat bij de Franse stand. Het bevat gevlochten picots en cluny-blaadjes en is gemaakt met een heel fijn garen:




Nog weer een Duitse stand:





Je ziet het wel, van traditioneel tot modern, van fijn wit kant, tot stoerdere gebruiksvoorwerpen in bonte kleurtjes, alles was er. 


Geniet maar mee!







Ook veel sieraden:





 De dame op de foto is Gunhild Fette, een vrolijke enthousiast vrouw die steeds meer spoeltechnieken beschikbaar maakt voor de naald. Ze sprak me aan op m'n oorbellen die ik droeg en we raakten aan de praat, gelukkig kon ze goed engels, want mijn Duits is niet veel. Uiteindelijk heb ik wel drie kwartier bij haar gezeten (m'n arme man helemaal vergeten...) en heeft ze me allerlei technieken laten zien om kralen te verwerken bij naaldfrivolité. Ik heb super veel geleerd en aangezien ik helemaal weg was van de groene ketting nog net rechts op de foto, heb ik ook haar boekje gekocht waar het patroon in staat, die ze voor me signeerde. Met alles wat ze me geleerd heeft, moet het zeker gaan lukken!



4 opmerkingen:

  1. What an amazing exhibition, look foward to seeing the necklace pattern made up from the book. What colour will you use?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vruchtbaar dagje is dat geweest Corina, heerlijk dat je zoveel van je hobby hebt gezien en er zelfs nog van hebt geleerd.
    Ach germ je manneke, heeft hij het uiteindelijk ook wel een beetje naar zijn zin gehad?
    Mooie ketting, zal je vast gaan lukken om hem te maken.
    We wachten netjes af, maar volgens mij zal dat niet zo heel lang zijn.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat ontzettend gaaf om dit allemaal te zien!
    Geen wonder dat je je man vergeet;)
    Ben benieuwd naar je ketting!
    liefs Marianne ( die nu voor de vijfde keer gaat proberen te reageren, wat een drama zeg)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar zitten hele mooie dingen bij, zeg. Dank je wel voor de link, ik ga straks meteen even kijken! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!