maandag 29 mei 2023

Fotoblogje week 20 tuin en bos

 

Oeps, ik loop een beetje achter, kijken of we dat bij kunnen werken vandaag. Even terug naar 15 mei, met buien en zon en fris jong groen. Damp stijgt op na de bui van het houten terras.



Woensdagochtend







Mooie werkplek heb ik he...


Donderdagavond (Hemelvaartsdag, de foto's van overdag hadden jullie al gezien eerder van de week).

Vrijdag een vrije dag om een beetje uren te compenseren:





De viooltjes gaan maar door, elk jaar meer. Wat een feestje.

Zaterdag een stralende dag


Maar er moet ook gewerkt worden, de rozen bij het terras maar eens flink gesnoeid.


En een karrenvracht hout de schuur in gewerkt. Twee klaar, nog één te gaan...

En we hebben zowaar bloesem, een (halfwilde?) kers...

Tja, hier rekenen ze de zondag vaak aan het eind van de week, en hoewel ik het daar niet helemaal mee eens ben, doe ik het hier nu toch ook maar.






En appelbloesem in de voortuin, de elstar doet niks dit jaar helaas, maar de Ingrid Marie wel, nu afwachten of we daar een appeltje van kunnen oogsten later.


Volgens de weer app zou het droog blijven, maar we kregen toch een aardig portie onweersbuien. De 7 mm regen waren meer dan welkom.

even inzoomen voor de kraanvogels:


Heftige luchten met buien en regenbogen.


2 opmerkingen:

  1. Wat wonen jullie toch prachtig! Weet dat ik altijd lees ook al laat ik niet altijd een reaktie achter.
    Ik geniet met volle teugen van je blog.
    groet Coby

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!