vrijdag 25 september 2020

Septemberfoto's 2

De nachtjes zijn soms al best wel koud, niet fijn voor de moestuin, wel mooie ochtenden. Ik breng dochter meestal lopend naar school, en soms knoop ik er dan nog een wandelingetje aan vast, zoals vorige week dinsdag naar het meer.

Op zich snap ik wel waarom hier zoveel volksverhalen zijn, het kan er ook ronduit mysterieus uitzien...



Zulke mistige ochtenden betekenen vaak wel mooi weer, uiteindelijk. Beetje laat, maar eindelijk hadden we dan toch wat komkommer en tomaat uit eigen tuin.



 's Avonds vroeger donker, gelukkig vond ik een leuke tweedehands lamp, zodat ik 's avonds lekker kan handwerken op de bank.

Ook ringslangen profiteerden nog even van de warmte. Leuk hé, lopend naar school, zie je nog eens wat. Mooi en ongevaarlijk beest, dun slangetje, maar wel lang.



Is me in Nederland nooit gelukt, heide overhouden en het volgende herfstseizoen weer in bloei hebben, maar hier ging het vanzelf.


Grappig ook hoe de viooltjes, die ik in Nederland als winterviooltjes kocht, hier het hele jaar bloeien. Als het echt warm wordt, zijn ze wel minder, maar zo gauw de echte hitte eraf is bloeien ze gelijk weer, mengen zich en zaaien zich uit. Lijkt erop dat ik ze niet meer hoef te kopen.




Overmorgen gaan we weer het bos in, ga je mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!