zondag 22 september 2013

vrijdagmenuutje


Tja, hoe bewaar ik nu geslaagde menuutjes zo dat ik ze ook nog terug kan vinden? Nou ja, misschien helpt een blogberichtje erover... Ik maakte mini gehaktbroodjes in een cupcakesvorm - het recept vind je HIER. Erg lekker, zowel warm als een dag later koud uit de koelkast. Deze gaan we zeker vaker maken. Het oranje-achtige goedje is geen hutspot, maar een soort van puree van bloemkool en bataat, erg lekker en perfect om eens lekker veel groente binnen te krijgen. Geen aardappels/pasta/rijst dus, eigenlijk een beetje een 'paleo' menuutje, en hoewel het niet wil zeggen dat ik van plan ben uitsluitend paleo te eten (zoals de jager-verzamelaars van lang vervlogen tijden), beviel dit experiment ons allebei erg goed.


En voor bij de thee maakte ik deze heerlijke chocoladefudge, heel makkelijk, gemaakt van rauwe cacaopoeder, kokosolie en honing, en super lekker! Het recept vind je HIER.

4 opmerkingen:

  1. Paleo.....?
    daar moest ik even het mijne van weten en ging opzoek.

    Nou heb ik eens even de paleo voedinglijst doorgenomen en kom tot de conclusie niet zó verkeerd bezig te zijn,ik lijk wel 'n oermens;-)
    Jou maaltje ziet er ook wel gezond en kleurrijk uit.
    Bataten of gewoon zoete aardappel gaf gisteren aan mijn pan met pompoensoep een lekkere smaak en de juiste binding.

    Groetjes,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er lekker uit
    Wat is je borduurwerk mooi van je vorige logje, heel apart
    Fijne week groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmm, altijd leuk om aparte recepten te lezen en ben ook van plan om zoiets lekkers te maken! De chocolade fudge lijkt me ook erg lekker.

    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zien de recepten eruit Corina!
    Wat wordt het zussen borduurwerk MOOI en zo verschillend in de details.
    Veel plezier in de tuin met het mooie najaarsweer,
    groetjes Hetti

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!