dinsdag 6 november 2012

Needlework Masters Monthly Stitch A Long


Zo heet het project volledig, Needlework Masters Monthly Stitch A Long. Wat een lange naam hè. Voor mezelf noem ik het meestal maar simpelweg SAL. Deze gaat in 2013 officieel van start. Het is de bedoeling dat dit stoffen boek elke maand een gevulde pagina krijgt.


Hier nog een detail van de voorkant van het boek. Het frivolité kantje komt uit een oud boekje, helaas zonder jaartal. Ik had er eigenlijk andere plannen mee, maar ik maakte een foutje die ik niet meer uit kon halen en hier leek het me ook wel passen.


Deze boeken heb ik gebruikt voor het decoreren van de voorkant.


De bladzijden maakte ik van vilt en heb geprobeerd de kleuren een beetje passend bij het seizoen te krijgen. Op elk kantje komt dan straks de invulling van die maand. De bedoeling is dat er elke maand 2 werkstukjes verschijnen, en ik wil dat dan ook steeds 2 verschillende technieken laten zijn. Er staat nog wel het een en ander op de nominatie om eens uit te proberen, dus daar is dit project perfect voor.


Het borduurwerk (en daarmee ook de achterkant en binnenkant) heb ik al eerder laten zien, volg het label SAL om te zien wat ik al aan dit project heb gedaan, via dat label komen ook alle updates.


Ook al moet de SAL nog officieel beginnen, ik heb er nu al heel veel plezier mee gehad, het verzinnen, het maken, het bij elkaar zoeken van stofjes, ideetjes en patroontjes... Ik ben zo benieuwd hoe het boek eruit ziet in december volgend jaar, elke bladzijde gevuld... Ik heb er helemaal zin in!

Intussen staat mijn boek ook op het blog van de SAL: http://needleworkmastersmonthlysal.blogspot.nl/2012/11/corinas-book.html

3 opmerkingen:

  1. Wauw wat heb jij een prachtig boek zeg. Die van mij is inmiddels ook af. Ik ga nu bedenken wat ik er in zal gaan maken allemaal.
    Ben reuze benieuwd net als jij hoe het er eind volgend jaar uit zal zien
    Succes en ik ga je zeker volgen wat je allemaal maakt
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De map is prachtig. Ik ben benieuwd hoe je de bladzijden gaat vullen. Leuk om het te volgen. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je NMM is klaar voor de start en wat een start, elk project wil mooi zijn in jouw prachtige boek.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!