woensdag 14 november 2012

WOW: bezig op woensdag


Het is weer even geleden dat ik aan WOW (work in progress on wednesdays) heb meegedaan, maar deze keer grijp ik het maar weer eens aan om te laten zien waar ik mee bezig ben. Eerst de 'Beginner Sampler 1' uit het boek Mediterranean Knotted Lace, waar ik laatst al een beginnetje van liet zien (klik).


Dit is een geknoopte kant, en hoewel strikt genomen dat ook geldt voor frivolité, is de knoop heel anders. Helemaal regelmatig is het nog niet, maar daar heb ik me ook niet al te druk om gemaakt, eerst de techniek maar goed onder de knie krijgen.


Het is geen snelle kanttechniek, maar wel lekker dat je met zo weinig middelen in een hoekje van de bank kunt zitten prutsen en er dan echte kant tevoorschijn komt. Het vilten rondje in het midden is 4,5 cm, het hele kleedje/onderzettertje is 9 cm in doorsnee en gemaakt met katoenen garen 50.


En altijd weer die katjes erbij hè...


Maar goed, dat is niet het enige dat ik heb gedaan, ik ben ook weer een heel eindje gevorderd met Lavinia. Nu is het een aantal centimeters lang gewoon recht breien, dat gaat zelf goed liggend op de bank met m'n snipverkouden hoofd.


Blok 37 had ik hier ook nog niet laten zien, het heet Floral Spray, en is de eerste van de 5e baan van de HAL, de gehaakte deken met 63 verschillende blokken. Ik loop nog 4 blokken achter, dus ik kan nog even...


Vandaag ben ik lekker vrij, de wasmachine staat al te snorren en verder wil ik deze bestelling voor een zilver kerstbalrokje van frivolité (naar eigen ontwerp, zoals gepubliceerd in HZG 173). Over HZG gesproken, in december komt het volgende nummer uit, met een sieradenset van frivolité van mijn hand.

Wil je zien waar anderen mee bezig zijn, kijk dan op Esther's Blog.

7 opmerkingen:

  1. Wat heb je toch een mooie projecten onderhanden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldig Corina, beterschap meid! Hoop dat je snel weer wat opgeknapt bent!
    liefs Marianne (die de volgende HzG zeker weer gaat kopen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. weeral met zoveel mooie dingen bezig, je bent echt niet te volgen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat mooi, wou dat ik bij je in de buurt woonden dan kon je me dat leren¨schitterend
    en wat een fijn werk,
    En je breiwerk, ook schitterend
    Fijne dag liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wonderful to see so many different skills on your blog.

    Lavinia is beautiful and so is your lace-work.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig Corina, de mooie dingen die je maakt en allemaal zo ingewikkeld en fijn. Lavinia steekt mijn ogen uit, wat een kunstwerkje!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!