dinsdag 23 oktober 2012

Shuttle-bag


Zo, eindelijk is-ie dan af, de 'Maries Beaded Shuttle Bag'. Ik kwam het idee ooit tegen op het blog van Frivole, en later werd daar ook een link geplaatst naar het patroon. Voor dit spoeltjes-hoesje moesten er eerst 500 (!) kraaltjes aangeregen worden, verdeeld over twee spoeltjes. Dat heb ik op vakantie in Zweden zitten doen. Hier liggen 250 kraaltjes aangeregen klaar om op de spoel gewikkeld te worden.


Daar heb ik ook een beginnetje gemaakt. Het patroon begin aan de onderkant en het zijn eigenlijk allemaal ringen, waarbij je een kraal omhoogschuift en wanneer je de ring dicht trekt, zit die kraal ertussen.


De rest heb ik steeds onderweg gedaan, ik hoefde natuurlijk niet meer op het patroon te kijken na een paar rondjes, en omdat het zo lekker klein is, paste het prima in een etuitje - makkelijk meenemen!


Afgelopen zaterdag was ik op de Clubdag van 'mijn' club MooiHandwerk, en heb ik weer een paar rondjes kunnen doen. Gisteravond eerst maar eens geteld - en zowaar, hij was lang genoeg, dus kon ik 'm af maken.


Hij is mooi groot genoeg dat mijn favoriete spoeltje erin past. Alhoewel ik niet weet hoe vaak ik het voor zoiets ga gebruiken, wie weet doe ik er wel lippencrème in, of blijft het een siervoorwerp...


9 opmerkingen:

  1. Een mooi hoesje is het geworden. Het lijkt zo wel gehaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful Corina! I love it in those colours. Like you I don't know how much "use" I will get out of my shuttle bags but they are so pretty to look at and such a nice texture to handle.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig werkje, Corina. Zitten de kraaltjes niet in de weg bij het knopen?
    Als ik het goed zie wordt de ring niet helemaal gesloten door het kraaltje... klopt dat?
    Groetjes
    Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ongelofelijk..., wat een precies werkje! Bijna te mooi om te gebruiken..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beeldschoon! Mijn mams frivolitede ook, maar kan het nu helaas niet meer goed zien, maar zoiets als dit zag ik nog nooit!
    Prachtig!
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi, en waar het op ligt is ook schitterend
    Groetjes Joke en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi, knap hoor.
    Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!