donderdag 10 februari 2022

Fotoblogje kwakkelwinter

 

Ik zag dat ik verder moest gaan met fotootjes uitzoeken bij 24 januari. Hier was het me zowaar eens gelukt de zwanen te vangen op de foto. 's Ochtends komen ze steeds vroeger over, al schreeuwend. En eind van de middag gaan de wilde zwanen weer terug naar het meer waar ze slapen. 

Dan weer regen, dan weer vorst... en dan krijg je soms van die mooie ijsdruppeltjes aan de takken.

En steeds vaker ook dagen met zon, zo heerlijk! Deze zijn van 28 januari. Koud maar niet eens meer zo, vogelgekwetter en zonnig.

Maandag de 31e een prachtige lucht als ik dochter naar school breng.


Maar ja, ochtendrood, water in de sloot... nou ja, in dit geval sneeuw dan. Februari begon met een aardig pak sneeuw.


En weer rood in de morgen... dus er kwam nog meer.



Hoewel met het mooie weer van de vrijdag ervoor er voorzichtig lentekriebels opkwamen, was het toch weer genieten van de witte wereld.


Klein stukje vastplakken aan de dagelijkse ochtendwandeling naar school.





Even inzoomen, toch moeilijk om die lucht te vangen op de foto...

Tegen 10 uur was de zon dan echt wel te zien, tja, we zitten net achter een helling, dus het duurt even voor de zon daar achteruit geklauterd is.

's Middags is het al beduidend langer licht, na een dag schilderen kon ik nog net even paadjes scheppen voor manlief thuis kwam, deze foto is van tegen 17 uur.

Tja, sneeuw is erg fotogeniek... hopelijk verveel ik jullie niet al te erg met al die sneeuwfoto's...

Woensdagochtend (2 feb)




Toch is de lente onderweg! De sneeuwklokjes doen hun naam eer aan.


Ja klopt, de trampoline staat op een andere plek, hij maakte een wandelingetje toen storm Malik overtrok. We zoeken nog naar de beste plek...



De Hoofdstraat om 8.15, het leven begint vroeg hier.



Poes heeft zich eindelijk verzoend met de sneeuw, en gaat mee naar buiten als we buiten zijn. Al maakt ze dan graag gebruik van m'n paadjes...


Toch nog steeds een beetje trots op de mooie samen geverfde achterkant... Hopelijk komen we dit seizoen weer een heel stuk verder.






Wat struint hier toch allemaal... en hangen de de camera neer, dan zien we mooi niks. Is die weer een paar dagen weg/ergens anders, dan staan hier weer sporen in de sneeuw...




Donderdag begon het te regenen en regende de sneeuw langzaam weg. Tot gisteravond de regen weer overging in sneeuw, precies toen we naar de kerk gingen.


Maandagmorgen had ik nog wat voor de postbode, dus dan maar na het dochter afleveren op school een rondje eraan geplakt.


Hoog water bij het Tyngel meer. Ging net om erover te komen, ik ging wel door het laagje ijs op het pad...




Heerlijk licht al om 8 uur.



De meesjes waren heel druk, koolmeesjes, pimpelmeesjes en een heel groepje staartmeesjes (je kunt op de foto's klikken om ze groter te zien).



Ze trokken zich niks van me aan (is het hetzelfde groepje dat ook wel eens bij ons komt eten?) en gingen gewoon door met hun bezigheden en gekwetter.


Geen idee hoe lang ik daar heb staan kijken.



Toch maar weer verder.





8.45 was ik weer thuis. Lekker een uur gelopen en genoten van de natuur.

3 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke foto's weer! Vooral de sneeuwfoto's zijn genieten voor mij nu we hier al 5 maanden herfst hebben...
    Mooi dat poes nu ook naar buiten wil!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto,s en vooral de sneeuw.
    Dat is genieten.
    Ik denk dat wij het niet meer zullen krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!