dinsdag 8 februari 2022

Dinsdag poppendag?

 

Er was mij laatst door een peuterspeelzaaljuf gevraagd of ik poppetjes zou kunnen maken van de figuurtjes van het boek Alla tre på förskolan. Hmm... nou ja, dat kan ik wel proberen, de basis van heksje Hilde/Milly Muis/Kaja Konijn lijkt me er wel voor geschikt.


Ik haak met 8/4 katoen en haaknaald 2,0, mijn favoriete combinatie. Dat maakte de poppetjes ca. 10 cm. Hier is Idde, wat vinden jullie, lijkt ze een beetje?



Hier is Ester met haar tule rokje. daarvoor heb ik met dezelfde haaknaald gehaakt met perlé  garen, waardoor de structuur lichter en opener wordt.

En nu ben ik nog bezig met Valle... 


Ik keek even op de eerdere blogjes ... het was voor mezelf een tijd geleden dat ik een poppenberichtje plaatste op dinsdag. De laatste vind je HIER, van december. En ik kijk terug op blogs die eerder meededen... ook daar is het even geleden... Misschien is het meer iets om maandelijks te doen in plaats van wekelijks? 

Heb je vandaag een poppen berichtje op je blog, laat het me weten, dan voeg ik je link toe! 

Wil je meedoen om elke 2e dinsdag van de maand een poppenberichtje te plaatsen? Laat het me weten, dan neem ik je link op in m'n lijstje (mag wat mij betreft ook via andere social media kanalen zijn, als het maar voor iedereen te zien is, ook voor wie geen account heeft).

Update 10/2: bedankt voor jullie reacties! We gaan voor maandelijks!

En er waren dus wel degelijk poppendag berichtjes deze dinsdag, hier de links:

Elisabeth van Busy Bessy Creatief
Albèrtje van Knutselpret
Céline van Mady by Céline
Sandra van Blauw Ruitje
Annet van Fat-Quarter


9 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat leuk gedaan! De figuurtjes lijken echt op die van de voorkant van het boek. Die oogjes...
    Toevallig heb ik vandaag ook een poppendagbericht, ook heel lang geleden dat ik dat deed. Goed idee misschien wel om het maandelijks te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super geweldig dit en zomaar even een haakpatroon fabrieken echt heel knap. Ik heb een poppenblogje maar vandaag gepubliceerd onder DDD de dankbare dinsdag een dag om even te bedenken waar ik heel blij van kan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De juf zal zeer tevreden zijn, wat lijken ze op de boekversie, superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lijken ze goed! Prima gedaan hoor, de peuterjuf zal blij met je zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze lijken heel goed, knap van jou!
    Bij mij ging al die tijd de poppendag door, met dank aan Maria. En zowaar heb ik zelf ook weer wat gemaakt in de afgelopen periode. Fijn dat jij ook weer wat hebt om te laten zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt heel knap van je Corina, ze lijken heel goed,
    en wat leuk dat ze zo klein zijn, best een priegelwerkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze lijken sprekend, goed van je :)
    Precies wat je schrijft, ik ben ook afgehaakt, elke week dinsdag poppendag lukte gewoon niet. Goed idee, 1x per maand, misschien ga ik het weer oppakken :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap dat je ze zo goed hebt kunnen haken, ze zijn heel herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!