woensdag 26 februari 2020

Borduren


Op zondag vind ik het vaak lekker om even iets anders te doen, zelfs op handwerkgebied. Dan even geen zin in patronen testen of ontwerpen schrijven, en nu ben ik begonnen aan een klein werkje met heel fijne kruissteekjes. Het nog complete pakketje vond ik een keer op een loppis (rommelmarkt), van het Deense merk OOE. Zelfs het lijstje zit erbij. En er was nog niets aan gedaan.


Het plaatje is naar een schilderij van de Deense schilder P.S. Krøyer uit 1893, en hoewel het mij aan bloesem deed denken, gaat het om een rozenstruik bij het huis waar ze ooit woonden in Skagen.

Heb er intussen twee zondagen aan geborduurd, want gek genoeg blijft er juist dan niet veel borduurtijd over. Nou ja, ik heb er geen haast mee, ik koos deze omdat die gewoon leuk is om te doen.

1 opmerking:

  1. Ja, ik snap dat ... Op zondag wil je soms iets speciaals! Leuk borduurtje en mooie kleurtjes ook...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!