donderdag 13 februari 2020

Dutch tam


Vorige week dook er ineens een vraag naar testers op, op mijn facebooktijdlijn, en ik vond het patroon zo leuk dat ik gelijk 'ja' riep, ik was tenslotte toch al van plan om met de resten garen van de vossenwanten en de No Point Intended shawl een muts of iets dergelijks te maken, zodat de set compleet zou zijn. Deze 'Dutch tam' (Nederlandse baret) van Atelier Sopra zou er perfect bij passen.


Het patroon kwam dezelfde dag, intussen was ik aan het werk, maar ik had het garen al klaar gelegd, dus de volgende dag kon ik gelijk beginnen. Ook een nieuwe opzet geleerd, de 'German twister' of 'Old Norwegian cast-on', had er nog nooit van gehoord, maar een perfecte opzet voor als je het extra rekbaar wilt hebben, en met een filmpje erbij van YouTube ook niet heel ingewikkeld.


Het patroon bleek super leuk om te breien, steeds toch nog maar een naaldje erbij, na deze stop ik hoor... niet dus. Dus verrassend snel was ik klaar, echt met een paar dagen, opspannen (/blocken) werd wel aangeraden, en dat had ie ook wel nodig, kijk maar wat een verschil:


Hier zit ie om een bord heen, geniaal.


Hij zit perfect (heel fijn met m'n grote 'kop'), niet té dik, net lekker voor als je toch even wat op je hoofd wil, en hoewel het af en toe al een beetje voorjaarsachtig voelt, het is hier steeds toch maar een paar graden boven 0. En dus heb ik 'm ook echt al wel gedragen. Was ff bang dat er teveel wit in zat en dat dat gek zou staan, maar ik ben er wel heel tevreden over.


Hier was ik te lui om m'n jas er bij aan te trekken, maar die is dus donkergroen, dus alles past helemaal bij elkaar.


Ik ben er echt heel blij mee, hij was een feestje om te breien, en zal 'm zeker veel dragen. Echt een aanrader! Het patroon is te vinden via de webwinkel van Atelier Sopra  of via Ravelry en is verkrijgbaar in Nederlands en Engels.

4 opmerkingen:

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!