zaterdag 7 september 2019

Zaterdag fotodag


Of zoiets, als vanzelf ontstond er een ritme om op zaterdag een blogje te plaatsen met foto's. Want naast creatief bezig zijn, vind ik het ook leuk om foto's te maken. En te proberen zo de foto te nemen dat het echt een mooi plaatje oplevert. Weinig kennis, veel gevoel of zoiets.


Nu was m'n rondje bos deze keer maar een klein stukje, want er vloog verschrikkelijk veel vliegens gespuis rond. Ik wist niet zeker of ze echt zouden steken, maar gezien hun enorme interesse in mij wilde ik het risico maar niet nemen en ben snel omgedraaid.


Wel jammer, want het was er zo mooi met dat avondzonnetje, lijsterbessen en enorm veel paddenstoelen.












Ik heb trouwens alle paddenstoelen gewoon laten staan, behalve de vliegenzwam herken ik er niet zo veel, dus ik neem geen risico's. Ooit zal ik het vast wel leren welke ik kan eten, en hoe ik heel zeker weet dat ik de goede gevonden heb.

Intussen is het weer omgeslagen, veel regen / bewolking, en flink koeler (rond 16 graden). Nu houd ik dat wel langer vol dan te warm, dus ik klaag niet. Misschien is het nu ook gelijk een stuk rustiger met het vliegend gespuis. In en rond huis in elk geval wel, dus maar snel weer het bos proberen.



Misschien kunnen we hier ook wel een link-rijtje van maken. Heb je ook een mooi fotoblogje gemaakt op deze zaterdag, bijvoorbeeld van je tuin, je woonomgeving, of natuur in je buurt, laat het me weten.

2 opmerkingen:

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!