zondag 15 september 2019

Vilten


Van een andere Nederlandse die in Zweden woont, hoorde ik van een workshop vilten die gedaan werd - ik wou typen "in de buurt", maar het was toch een klein uurtje rijden ;-) Bij een andere Nederlandse die met haar man in een heel mooi oud huis een B&B runt, een loppis heeft en ook oude meubels heel mooi opknapt, en dus ook vilt, alles onder de naam Mooi-GulaHuset. Hoewel het vilten me niet vreemd is, had ik wel zin die kennis eens op te frissen, en een ochtendje lekker met de hobby bezig zijn, daar had ik wel wat voor over.


We begonnen met vilten om een steen, en die kun je dan bij de kachel/verwarming leggen om je handen aan te warmen, of meenemen in je jaszak als het koud is. Goed idee, en leuk om te doen, misschien ook leuk om eens met dochter te doen.


Ze had ook heel mooie sleutelhoesjes gemaakt, en dat mocht ik ook proberen. De vormpjes zijn er van naaldvlies, en er komt nog borduurwerk op.


Er was nog een klein beetje tijd over, en we hadden het gezellig. (We waren met drie Nederlandse vrouwen. Hoewel het Zweeds praten steeds beter gaat, was het ook wel even lekker gewoon Nederlands te kletsen en ervaringen uit te wisselen.) Dus was er nog tijd om een bloem te maken. Was ook leuk om te doen.


Kortom, een geslaagde ochtend, gezellig, fijn om de kennis/het gevoel van het vilten weer even op te frissen. En inspiratie om deze techniek ook weer op te pakken.


2 opmerkingen:

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!