dinsdag 24 september 2019

Workshop schilderen


Ik teken wel eens een beetje, vooral ontwerpjes die ik daarna in textiel uitvoer, maar schilderen komt er nooit van eigenlijk. Dus nu ik de kans had een schilderworkshop te doen, wilde ik dat wel eens proberen. Anderhalf uur rijden had ik er wel voor over. Het was bij Nederlanders (yep, er wonen er heel wat in Zweden intussen).


We begonnen heel vrij met een ondergrond te maken. Was wel leuk, experimenteren met allerlei technieken. Spetteren, kliederen, experimenteren zonder dat het iets hoeft te worden, of zelfs maar mooi hoeft te zijn. Best lastig om dat los te laten ;-)

Daarna kwam er nog een laag overheen, waarbij je wel nog wat kon zien van de eerste laag.


Een paar details met lijntjes maakten het af. Hele dag zoet geweest. Leuk om zo eens iets heel anders te doen, andere technieken, andere werkwijze, ander creatief proces.



Niet echt mijn ding om mee verder te gaan. Maar wat ik wel meeneem is de gelaagdheid. Daar kan ik met borduren ook wel iets mee. Gelijk een klein experimentje gedaan, eerst een lapje volgeborduurd met rijgsteekjes, zonder echt bewust te letten op de kleur, daarna een laagje flanel er overheen, en daar weer over geborduurd:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!