woensdag 19 juni 2019

Sweet Ami Ann


Tijdje terug al weer liet ik zien dat ik begonnen was met een nieuw popje van By Hook By Hand van Beth Webber. Ze heet Sweet Ami Ann en je vindt het patroon HIER, onderaan de blogpost staat de link.


Wat ik leuk vond aan dit patroon is het het uitgebreider geborduurde ogen heeft, dat had ik nog niet uitgeprobeerd. Eigenlijk hoort het mondje niet, maar dochter stond erop dat er een mondje kwam.


Ook de manier van haren maken vond ik leuk om uit te proberen, een geheel gehaakt kapsel. Er staan meerdere versies in het patroon, zodat je ook bijvoorbeeld een kort koppie kunt maken.


Ook de kleertjes staan erbij in het patroon, in verschillende varianten. De kleuren van de kleertjes heeft dochter mee bepaald.



Dochter is er blij mee, nam 'r vandaag mee op bezoek en heeft haar nu ook mee in bed genomen.


Of ik nou het lijfje te dik had gevuld, of dat ik niet goed gelezen heb ergens... het lijfje van het jurkje werd eerst te smal. En tegen mijn gewoonte in had ik nou net eens niet gekeken/gepast tijdens het haken. Ik heb het opnieuw gehaakt en het patroon alleen nog als werkwijze gebruikt, en zelf gemeten om het lijfje dat het goed zat.

Gelukkig is er met een dochter in huis geen gebrek aan poppen, en vond ik er eentje die het wel paste.
Beide jurkjes sluiten met drie knoopjes op de rug.


2 opmerkingen:

  1. Love your work such cute dolls😃💐

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk popje geworden! Knap hoe de haren gemaakt zijn, en de ogen vind ik echt geslaagd! Ook het jurkje past perfect. Dochter heeft goede keuze wat kleurtjes betreft!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!