vrijdag 29 juli 2016

Een tuinberichtje


Vandaag zal ik weer eens een rondje tuin maken met jullie. De vijgen groeien goed, sommige worden al zacht. De moestuin verder is niks geworden, de slakken (en ander ongedierte?) hebben alles vernietigd. Gelukkig hebben we nu kippen, dus elke slak die ik tegen kom gooi ik bij hen in de ren. En daar krijg ik dan weer lekkere eitjes voor terug.


Er vliegt en kruipt van alles door onze tuin. En nog steeds kom ik beestjes tegen waarvan ik denk: wat is dat nou, nog nooit gezien!


De stamroosjes kregen van mij nog het voordeel van de twijfel toen ik ze bevrijdde uit de bramentakken en brandnetels, en zowaar staan ze nu volop te bloeien. Al zit er nou niet echt een model in. Nou ja, hij kan dit seizoen herstellen, kan ik 'm volgend jaar weer een beetje fatsoenlijk snoeien.


Deze hortensia stond in een pot te verpieteren, en nu laat hij zien dat hij blij is dat hij in de volle grond staat. En daar word ik dan weer blij van.


De hibiscus moet nog verplaatst, en ik dacht dat het niet zo goed met 'm ging op z'n huidige plek, maar hij is nu juist heel erg mooi. Sorry stuikje, het helpt je niet. Je krijgt even uitstel tot je klaar bent met bloeien / het najaar is, maar dan moet je toch echt verhuizen.


De herfstanemonen doen het fantastisch. Misschien moet ik die collectie maar eens uitbreiden.


We genieten wel volop van de japanse wijnbessen. Dl is er ook gek op, en ze helpt me plukken, hoewel ze er meer opeet dan in een schaaltje doet, ha ha. Oh, en behalve uitdelen, en zo opsnoepen en in de yoghurt doen, zijn ze ook lekker in een smoothie. (Receptje, klik HIER.)


Er zijn hier heel veel vlinders. De vlinderstruik trekt ze uiteraard aan, maar ook elders in de tuin zie ik ze wel.


Dagpauwogen, atalanta's, kleine vos, citroenvlinder, koolwitjes - ik zie ze nu dagelijks.



2 opmerkingen:

  1. Leuk dat ik even met je door je tuin mocht wandelen. Wat bloeit je anemoon al mooi. Hier is hij nog helemaal in de knop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wonderful nature pictures and fruit. Love summertime !

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!