woensdag 16 maart 2016

kraamcadeautje


Via het blog van Juffrouw Ooievaar vond ik een patroon voor heel eenvoudige babyslofjes. Dat leek me wel leuk om te proberen voor een kraamfeestje waar ik naar toe mocht. Ik koos een stoer grijsgroen kleurtje voor het jongetje. Ik vond ze wel heel klein lijken, maar op zolder even vergeleken met wat ons dochtertje in het begin paste, en ja, babyvoetjes zijn echt heel klein ;-) Het patroon vind je HIER. Ik heb de kleinste maat gebreid op naalden 4. Uiteindelijk heb ik ze niet gegeven, omdat ik dacht dat ze echt te klein zijn. Eenmaal met het babietje in mijn armen dacht ik dat het wel gekund zou hebben... nou ja, ok, ze vinden nog wel een bestemming.


Dus moest er even snel iets anders gemaakt. Onze dl heeft veel gespeeld met het labeldoekje met kraakje erin dat ik voor haar maakte, dus misschien vindt deze baby het ook leuk. Twee zachte flanellen lapjes bij elkaar gezocht, op het saaie stofjes een paar applicaties genaaid, wat verschillende bandjes en lintjes ertussen, gevuld met Hobbs en een stukje plastic wat goed kraakt, en er een wolkje in gequilt. Het leek wel in de smaak te vallen.


2 opmerkingen:

  1. Tjonge, dat pakte dus anders uit. Maar het kraakdoekje vind ik ook hartstikke leuk! En die sokjes komen nog wel een keer van pas bij een andere kraamvisite...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De sokjes vind ik geweldig en ik heb het patroontje gedownload.
    Het eerste sokje is al af!
    En je kraakdoekje vind ik ook erg leuk!
    Dank je wel voor het patroontje!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!