donderdag 26 december 2013

Kerst


Gisteren, 1e Kerstdag vierden we gezellig bij familie en schoonfamilie, vandaag lekker een dagje samen. Dit kerststuk maakte ik dinsdag voor de kerk. De lelie verwijst naar de onschuld van Maria/het Kind, de witte bloemen zijn gekozen omdat in de kerk wit staat voor feest.


Van de restjes maakte ik nog een stukje voor op de eettafel, het kleurt wel erg mooi bij het kerstkleed dat ik ooit borduurde.


Voor de kerstboom die ik een jaar of 3 geleden haakte van zpaghettigaren maakte ik een nieuw frame van takken en hing 'm weer vol met allerlei zelfgemaakte kantjes en andere handwerkjes.


En zoals altijd stond ook de adventsladder er weer. De foto is van de dag voor Kerst, dus het Kindje is nog niet in het kribje aangekomen.


En natuurlijk staat het boompje er weer met de met frivolité versierde kerstballen. Patroontjes hiervan stonden in HZG 173, van oktober vorig jaar. Dit keer aangevuld met het mini-kerststalletje dat ik ooit maakte en Moosy die ik kort geleden maakte.


Geniet van deze 2e Kerstdag!

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie en originele Kerstversieringen heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb je mooie Kerstversiering bewonderd. En Gefeliciteerd met je Zwangerschap. Groetjes Gré

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!