zondag 7 april 2013

Oorbellen en workshop


Van het hangertje dat ik vrijdag liet zien, maakte ik ook nog deze versie in Flora 20 en kleinere kraaltjes. Prima maatje voor oorbellen.


Je zou denken dat je met dit zonnige weer mooie foto's kunt maken, maar dat is dus niet het geval. Die van 's avonds binnen bij lamplicht is dan toch beter:




Gisteren gaf ik weer een workshop frivolité in Delft, bij Atelier Kleurrijk Vilt. Ik neem dan altijd een berg voorbeeldjes mee, om te laten zien wat er allemaal kan met deze techniek, en ook boekjes om in te bladeren ter inspiratie. Er waren er 6, waarvan er twee al eens eerder een workshop bij mij hadden gevolgd, en een van hen ging dan ook voor de verdieping. Dit keer koos iedereen voor de moeilijker techniek van het spoeltje / het schuitje. Dat bleek duidelijk lastiger om te leren, maar uiteindelijk slaagde iedereen erin om de knoop op de juiste manier te maken en kwamen er stukjes vlinder tevoorschijn.


Zelf vergat ik weer eens foto's te maken. Deze foto's mailde Monique van Atelier Kleurrijk Vilt mij. Waarschijnlijk geef ik op vrijdag 31 mei daar weer zo'n workshop, dus heb je interesse, meld je dan aan bij Monique!

En zij heeft niet alleen een mooie winkel met de prachtigste vilt creaties, ze verkoopt ook meer en meer garens... Zie dan maar eens met lege handen thuis te komen...


Deze 'moesten' toch echt mee. Met het sokkengaren ga ik geen sokken breien, overigens, ik wil daar iets met frivolité mee gaan doen. Met het Maxi garen uiteraard ook. En de streng links is door Monique zelf geverfd en ik kon de mooie kleur niet weerstaan. In het echt is het paars warmer dan op de foto, trouwens. Nu nog een breipatroon erbij zoeken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!