zondag 8 juli 2012

Adelin


Van dit hanger patroontje uit Perlnaofe 2 van Gunhild Fette maakte ik al eens eerder een bruine versie. En ik vond 'm toen zo leuk, dat ik kort daarna nog een paar setjes van garen en kralen bij elkaar zocht. Het was er alleen nooit van gekomen ze te maken. Nu we zo lekker buiten genesteld zaten, werd het toch wel eens tijd.

Ik begon met de goudkleurige, gemaakt met Altin Basak 50, goudgeel met een zilverdraadje.


Voor de rode moest ik nog even wat puzzelen met de kralen, en terwijl ik daarmee bezig was, kreeg mijn zusje ook zin het te proberen. Zij maakte deze paarse in Flora 50:


En ik de rode, ook weer van Altin Basak 50, waarbij ik mijn zusje kon laten zien hoe het werkt.


Grappig hè, dat door de keuze van kralen de uitstraling zo kan verschillen. Ze zijn wel wat lastig te fotograferen, omdat ze 3-dimensionaal zijn, kijk maar:


Ook nog maar even de achterkant:


En nee, dit is niet alles dat we gemaakt hebben, dus bereid je maar voor op nog veel meer frivolitéberichtjes deze week!

8 opmerkingen:

  1. Wat apart zeg. erg leuk

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke sieraden kun je zo met frivolité maken. Ik zag dat je de jurk van Fadenstile gaat breien, die ziet er erg mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En weer zie ik zo'n mooie sieraden door jou en je zusje gemaakt.

    Ja het weer was wat onstabiel,ook wij moesten vanmiddag in Zuid-Limburg vanaf terras met de koffie in de hand naar binnen vluchten......5 minuten later was de zon weer daar met een prachtige wilde wolken lucht boven het groene landschap.

    Je bent opzoek naar recepten voor de kruisbessen uit eigen tuin,tik op Google kruisbes recept in en je komr vast bessen te kort als je die allemaal wil maken.....al hangen je struiken nog zó vol.
    Dit is ook een leuke:http://www.kruisbes.nl/recepten/

    Fijne week en liefs,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is weer genieten van al het moois wat jullie gemaakt hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een beauties! je zus en jij hebben een handig stel handen! Heerlijk om samen te kunnen handwerken, ontdekken en puzzelen.
    Ik verheug me al op je komende berichtjes, kijken wat voor moois jullie nog meer gemaakt hebben of onder handen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!