zaterdag 1 oktober 2011

Recykleer Tas


Wat vind je van m'n nieuwe tas? Het lijkt echter veel meer werk dan het was. Ik heb alleen het hengsel zelf gebreid. Bij de voorraad wol die ik een tijd terug kreeg, zaten twee gebreide panden (voor en achterpand) met de wol die ooit bedoeld was voor de mouwen. 




Hier nog even de panden, al kun je het gebreide patroon zo niet echt goed zien. Ineens zag ik er een tas in. Beetje vouwen:




Beide panden op de kop gelegd, zodat het boord aan de bovenkant zit, en de bovenkant van de trui naar binnen gevouwen, zodat ik (eindelijk eens) een tas met vakken kon maken.




De wol is trouwens Scheepjeswol Tweed. Ik breide zelf het hengsel naar een patroon van een tas in Iers breiwerk, uit zo'n Phildar/Marie Claire boekje. (Ooit hoop ik die tas in z'n geheel te maken).




De bovenkanten van de panden werkte ik af met gehaakte vasten. Het naar binnen gevouwen deel van het achterpand is een groot vak geworden. Het voorpand had een splitje, daar heb ik twee kleinere vakken van gemaakt, met in het midden een smal vakje voor een pen.




Sorry voor de slechte foto, maar deze laat de binnenkant het best zien. De gesp komt van een vest dat ik kocht in de uitverkoop vorig jaar, waarvan ik vond dat de gesp volledig verkeerd geplaatst was, en die ik er toen gelijk netjes afgeknipt heb.






Tja, buiten fotograferen, terwijl de kippen al op stok gaan, lukt niet echt zonder kat...



7 opmerkingen:

  1. Nou dat is nog eens leuk geworden, wat een goed idee zeg!
    gr. Meijra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is prachtig, fijn weekend groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooohhh leuk!! Wat een leuk idee dat het anders een trui had moeten worden hihi..
    Liefs Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corina,
    Schitterend zijn je handwerkjes, je frivolité en je kloswerkje.
    Ben weer erg benieuwd naar je volgende kantklosles.
    Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat noem ik nou nog eens vindingrijk. Toch niet voor niets gebreid, en een heel origineel geheel...Leuk hoor. Ik heb ook nog panden liggen... Zal eens kijken of dat ook iets anders worden kan, want een trui gaat het toch niet meer worden.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat goed verzonnen, heel creatief. En je hebt er meteen een leuke en heel originele tas bij.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!