donderdag 3 maart 2011

Boekenlegger?


Ik was met een ander project bezig, een kleedje in licht lentegroen en wit, Turks garen (Altin Basak) 50. Dat patroon kwam uit een oud blad, stond niet bepaald duidelijk beschreven en ook al kwam ik er wel uit, het eerste stukje draaide ik vaak niet goed, dus zag het er heel rommelig uit - nou ja een beetje stijfsel doet wonderen... Het was nog al een tijdrovend karweitje, en ik had ook niet echt een doel voor het modelletje - en doen maakte ik nog een fout ook, een ring in de verkeerde kleur. Toen wist ik het zeker: de schaar erin! 


Met het restgaren op de spoeltjes maakte ik dit boekenleggerpatroontje van Kim Millar (Laced Bookmark), wat ik ooit op internet vond, maar nu niet meer terug kan vinden, de site lijkt uit de lucht. Ik er echter geen lange 'boog' doorheen geweven, maar een paar stukjes bandjesgaren. Ik weet nog niet of ik 'm als boekenlegger ga gebruiken, of misschien nog ergens omheen knopen, hij zou zelfs als armbandje kunnen dienen, maar ik denk dat het bandjesgaren te glad is om als sluiting te dienen.


Nou vooruit dan maar, een fotootje van het mislukte kleedje:





3 opmerkingen:

  1. De boekenlegger is leuk geworden. Heb het eens goed gestudeerd en vlgs mij zijn het gewoon bogen en ringen en maakt het erdoor weven van het band het zo speciaal. Mooi effect geeft het en het ziet er heel bijzonder uit. Lijkt me wel geschikt voor een armbandje, hoor. Mooi gedaan. En dat vind ik nou zo leuk aan blogs volgen: wat anderen er voor mooie draai aan kunnen geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat mooi Corina ! Als armband of om ergens rond te hangen lijkt me dit een heel goed idee. Dit moois mag men best wat meer zien.
    'k Vind het spijtig voor jou van het kleedje want je hebt er best wat tijd aan besteed.
    En je lace-deken wordt steeds prachtiger !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor een collega ben ik op zoek naar Altin Basak 50 haakgaren? Is dat ook bij u te koop?

    m.vr.gr.
    Connie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!