vrijdag 11 februari 2011

Update frettenborduurwerk


Februari is al weer een tijdje bezig, dus wordt het weer eens tijd te laten zien hoe het frettenborduurwerk vordert. Dat rood ging wel lekker vlot, je kon vaak wel meerdere kruisjes doen met een draadje van een bepaalde kleur. Maar het patroon komt nu weer bij stukjes fret, en dat gaat een stuk trager met steeds enkele kruisjes tegelijk. Soms denk ik dat ik beter een donkere stof als achtergrond had kunnen gebruiken, maar ik ga toch niet meer overnieuw beginnen...


Zojuist werd ik verrast met een berichtje dat ik de Valentijns-give-away heb gewonnen van m'n naamgenootje Viltcreaties Corina, dat fleurt zo'n grijze vrijdag wel op. Als de post 'm hier gebracht heeft, zal ik 'm laten zien.


Het regent intussen lekker hier, dus van tuinieren komt niks vandaag. Ik had speciaal van de week na het werk nog spulletjes gehaald om aan de slag te kunnen... Nou ja, dat komt vast nog wel, maar vandaag dan maar niet. Ik heb alleen een mand gevuld met primula's en viooltjes. Water geven hoeft niet! Dat is dan weer het voordeel...
Woensdag ontdekte ik het eerste irisje, donderdag de tweede en zojuist zag ik het derde groepje. Hier is de eerste:




Op de achtergrond zie de paarse puntjes van de krokusjes. Ik ontdek nu ook elke dag meer sneeuwklokjes en winteraconietjes en de helleborusknoppen komen steeds hoger boven de grond. Heerlijk die kleine verrassingen in de tuin!


Verder wordt het een handwerkdagje. Ik heb het tweede kantje net in de oorbel gezet, een frivolitéwerkje afgemaakt (nog 5 te gaan om de Challenge te voltooien), het nieuwe stukje van de Arsenic & Old Lace Afghan op de reader gezet, ik denk dat ik het snap... En vanmiddag ga ik iemand een privélesje frivolité geven. En ja, de wasmachine staat ook te snorren, er moet nu eenmaal af en toe wat huishoudelijks gebeuren, hè...

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk he al dat jonge goed, ik wordt er al helemaal vrolijk van.
    Je fretten zijn al heel zichtbaar aan het worden. mooi hoor en het schiet nu echt al op zeg.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi borduurwerk.
    vind het zo mega knap/
    Van Harte met het schattige popje.
    Heerlijk he die lente bloeiers.
    Vind het fijn dat het weer een beetje langer licht blijft.
    Groetjes en een fijn weekend Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!