donderdag 15 december 2022

Bloemschikken

Vorige week was er een knutselavond bij de kerk, eerst kregen we wat te eten (hier beginnen alle activiteiten om 18.00 uur, en dan heeft men vaak nog niet gegeten, warm eten doe je als lunch) en daarna konden we aan de slag. Je kon ook je kerstcadeautjes meenemen en inpakken, of iets anders maken, maar ik had wel zin in bloemschikken. Een van de organisatoren heeft jarenlang bij een bloemist gewerkt, dus die had veel ervaring.


Bloemschikken was voor mij lang geleden. Eigenlijk doe ik dat nauwelijks meer, de bloemstukjes zoals die in Nederland normaal zijn rond Kerst, lijken meer op wat ze hier als grafstukjes hebben met allerheiligen. En tegen de tijd dat ik iets zou willen maken met groen, ligt er een berg sneeuw op... 


Maar ik moet zeggen, dit was toch wel weer een keer heel erg leuk. Ik koos voor een krans op m'n eigen manier en een amaryllis waarbij ik redelijk het voorbeeld volgde. Intussen is ie open, zo mooi!


3 opmerkingen:

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!