maandag 24 mei 2021

Borduren

 

Ik ben toch ook weer aan de kruissteekjes. Gewoon doen wat er staat en dan een voorstelling onder je handen uit te zien kruipen. Ik heb helaas niet altijd de rust om echt creatief te zijn en dan is dit een goed alternatief.


Het is ook weer een loppisfynd, een borduurpakket dat ik in een tweedehands winkel vond voor heel weinig, nog helemaal compleet en er niet aan begonnen.


Ik ben meestal van de priegel, en dit is heel grof, maar dat maakt het voor 's avonds bij minder goed licht en de tv nog goed te doen. Het wordt geborduurd met een hele draad splijtkatoen, gewoon de bekende DMC strengetjes, maar ook met een voor mij eerder nog onbekende DMC draad, namelijk Matania, een katoenen draad die gesplitst wordt van 4 draadjes naar 2.


Je ziet het, het is een grote lap, dus ik kan nog even vooruit.

4 opmerkingen:

  1. Wow, een erg leuk pakket! Zou dat garen typisch Scandinavisch zijn? Heerlijk om er lekker ontspannen mee aan het werk te gaan....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En dan wordt het ook nog zo'n mooie voorstelling. Echt leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je koos een heel mooi pakket uit! Mooie kleurtjes en al een flinke start gemaakt, dit komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!