dinsdag 8 december 2020

Kerstkabouters

Zo, alle Sinterklaas spullen zijn weer opgeruimd na een gezellige pakjesavond. De afgelopen weken ben ik met dochter bezig geweest met (oude?) pakketjes die ik vond in de uitverkoop ergens. 


Zo zag het er dan uit, dat zelfmaak pakketje. En na een poosje lekker prutsen werd het een tomtemor, want de kerstman/kerstkabouter heeft hier een hele familie.


Dochter schilderde alle onderdelen die geschilderd moesten worden en hielp bij het in elkaar zetten. De gezichtjes waren al wel geschilderd.


Nog een tomtemor, nu zittend op de kant, net als de andere met een lijf van hout.


En dan nog een stelletje kerstkabouters op zolder, ook weer geschilderd en kleuren gemengd (met een beetje hulp) door dochter.

Lekker traditioneel, van die kaboutertjes die je anders alleen op de rommelmarkt vindt. Was echt een feestje om te maken, met een kerstmuziekje erbij en de gevulde speculaas in de oven, samen aan de keukentafel. 

En nu eens kijken of er meer poppennieuws is bij:

Ria en
Rita

5 opmerkingen:

  1. Wat een gezellige tomtemor!
    Ik dacht dat jij met je blog gestopt was, blijk ik heel veel gemist te hebben. Ik ga je gauw weer in mijn leeslijst zetten, daar was je kennelijk uit gevallen. Tof dat jullie nu in Zweden wonen, ik ben er één keer geweest en heb er meteen mijn hart verloren. We wilden afgelopen zomer weer gaan, maar ja, dat ging even niet door.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk stel en fantastisch, samen met je dochter aan de slag. Met wat lekkers en mooie muziek, ik zie het helemaal voor me!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zien er erg leuk uit. Heel schattig hoor.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om samen met jouw dochter dit moois in elkaar te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!