woensdag 30 december 2020

Kerstballen



Op kerstavond 'kreeg' ik het nieuwe nummer van Novita en daarin stonden een paar kerstballen patronen. Nu had ik van Sinterklaas een set Addi CraSyTrio gekregen en lag de wol van de Coronaknuffellapjesdeken nog in de woonkamer, dus hoe makkelijk was het om er even een op te zetten. Ik begon met de sparappeltjes, die structuur kregen door averechte steken. 


De ontwerpen zijn van Sisko Sälpäkivi en staan in Novita nr 5, Vintern. Ik breide op nld 2,5 met Arwetta Classic en een restje wit. Hij ging zo lekker dat ik er nog maar eentje opzette. Die duurde wel iets langer om te breien, was wat lastiger met 3 kleurtjes. 


Leuk om te doen, en ik zag dat Arne en Carlos een hele kerstkalender hadden met gebreide kerstballen, dus ik weet wat ik kan doen voor volgend jaar. Nu het bijna Nieuwjaar is, heb ik niet zo'n zin meer. Morgen oliebollen bakken. Hoe gaan jullie oud en nieuw vieren? 


Zo zag het eruit op de breipennen. Deze naaldjes werken echt super voor zulke kleine projecten. 

Fijne jaarwisseling! 

3 opmerkingen:

  1. De kerstbal met de dennenappeltjes vind ik echt super. Dankjewel voor de Arne en Carlos-tip en een gezond 2021!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die met de sparrenappeltjes zijn echt gaaf! Die met het vogeltje ook, heel knap gedaan.
    Goed uiteinde maar vooral een heel goed 2021!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke ballen!! Het is zeker een Zweeds blad waar je ze uit hebt gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!