maandag 26 oktober 2020

Twee breiprojecten

Ik heb de smaak te pakken van het sokken breien vanaf de teen omhoog. Ik heb mezelf dit leuke nieuwe (Zweedse) boek cadeau gedaan, van Maja Karlsson, waar heel veel verschillende soorten sokken in staan met veel verschillende technieken. Uiteraard koos ik er een vanaf de teen omhoog, en ik brei ze tegelijk zodat ze hetzelfde worden en ik maar 1x hoef te studeren op hoe het moet. Van de ene sok heb ik nu de spie gebreid, dus dan is de andere snel aan de beurt en dan komt de volgende stap van de hak...



Vorig jaar kreeg ik dit mooie garen op m'n verjaardag, om een omslagdoek naar eigen ontwerp van te breien - spannende uitdaging! Nu kwam ik een omslagdoek tegen in een Novita boek van vorig jaar met dominoruitjes die ik erg mooi vond, maar al snel kwam ik erachter dat dit garen niet echt geschikt is voor dit patroon, vanwege het kleurverloop dat niet liep zoals ik had gedacht. Ik had er drie gemaakt en daar werd ik niet helemaal blij van. Maar ze waren weer net te leuk om niks mee te doen. Dus nu wordt het dit, ik maakte 2 1/2 blokje de andere kant op en een half blokje aan die eerste 3 zodat het een puntje werd, en nu ben ik die punt aan het invullen volgens dezelfde methode van minderen als bij die halve blokjes en tussenin het steekje dat ik in het laatste blok van NaantjeKnit breide. Al geloof ik dat ik wat ga afwisselen, zodat het rood ook weer terug komt... En daarna aan de onderkant steken opnemen en daar iets verzinnen... wordt vervolgd!

2 opmerkingen:

  1. Mooie kleur rood! Leuke projecten, veel breiplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kunt de sokken ook tegelijk op de rondbreinaald breien. Dan gaat het helemaal gelijk op. In het begin vond ik dat wat lastig maar na wat oefenen gaat het heel goed. Lisan

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!