woensdag 7 oktober 2020

Halsketting in frivolité

Tijdje terug kwam het tijdschrift van de Zweedse frivolitévereniging in de brievenbus. Ik had wel zin om er iets uit te maken, om zo vertrouwd te worden met de Zweedse termen. Online kon ik nauwelijks Zweedstalige patronen vinden. Ik koos voor deze ketting, naar ontwerp van Anita Schaeder

Ik heb 'm met de frivoliténaald gemaakt, en het garen is Wonderfil Dazzle. Het patroon vond ik in onderstaand blad, Dubbelknuten nr. 40.

Leuk om weer een keer met frivolité bezig te zijn, weer eens een sieraad te maken, en hij was makkelijk om mee te nemen om in de pauze op het werk verder te knopen.

2 opmerkingen:

  1. Goede oefening om de Zweedse termen onder de knie te krijgen! Leuk om er op je werk mee verder te kunnen gaan, hij is beeldig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige ketting.
    Wordt er in Zweden meer aan handwerken gedaan dan in Nederland?

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!