zondag 17 november 2019

Sjaals haken


In de week dat m'n familie hier was, hebben we ook lekker gehaakt. Mijn zusje had wat garens bij zich, en ik had wat ingeslagen. Zij had wat patronen mee, en ik had ook nog wel wat op voorraad. Zij begon aan bovenstaande, naar een foto en haakschema in het Russisch dat ze op Pinterest vond. Helaas weet je dan nooit wie het ontworpen heeft, vind dat altijd wel zo netjes erbij te vermelden, maar dat lukt dus ff niet.


Ik maakte de Maneschijn, een patroon van A la Sascha uit het boek Kant haken. Die is eigenlijk heel grof, ik gebruikte een haaknaald van 6 mm en het werd een mooi maatje voor dochterlief (5 jaar), de kleuren en het glittertje vond ze helemaal super. Haakte lekker snel weg, heb nog nooit in een week tijd een omslagdoek gehaakt.



Zus had nog een mooi en zacht garen meegenomen, waar ze thuis nog meer van had, en begon ook aan een A la Sascha patroon. Dit gaat een heerlijke royale en warme omslagdoek worden. Misschien mag ik later nog eens een update laten zien. Ik ben even de naam kwijt, maar deze komt uit het boek Sjaals haken.

1 opmerking:

  1. Zo gezellig om samen te handwerken. En een omslagdoek is altijd lekker om te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!