woensdag 14 november 2018

Kleuren


Bij het afscheid van het werk kreeg ik o.a. een heel mooi boek om in te kleuren, en ook potloden, dus zo af en toe zit ik lekker te kleuren. Wel een ontspannend werkje, en gezellig aan de keukentafel, vaak met dochter erbij met haar eigen kleurboek en kleurtjes.


Een bijzonder boek, waaraan mooie herinneringen gekleefd zitten, mooi om hier zo mee bezig te zijn, en in gedachten bij mensen die ver bij me vandaan zijn maar nog altijd een plekje in mijn hart hebben.


Ik vind het leuker dan ik had verwacht, en neem er lekker de tijd voor. Ik doe best lang over zo'n plaat, maar het is zo leuk om te doen en te verzinnen welke kleuren ik zal gebruiken, of soms ook wat te mengen, of wat techniekjes te gebruiken die ik leerde van een professioneel tekenaar die ik een tijd mocht begeleiden in verband met dementie.


Nu had ik nog meer kleurboeken, dus zo af en toe kleur ik ook wel eens iets heel anders. De mooie tekeningen als basis voor het kleuren, zijn ook weer inspirerend voor het handwerken. Ben nu alleen eerst met een mooi breipatroon bezig, om te testen voor een bevriende ontwerpster, erg leuk om te doen. Wordt vervolgd dus. En genieten van het bezoek nog, mijn ouders blijven nog tot morgenmiddag, en zaterdag komen de schoonouders voor een week.


4 opmerkingen:

  1. Het is heel erg ontspannend, dat zie ik bij mijn schoonmoeder van 90 jaar. Zij kleurt en geniet! Ook mijn zussen zijn begonnen met kleuren en nog veel meer mensen die ik ken. Het is te begrijpen dat het voor jou nog leuker is, omdat je het boek hebt gekregen van lieve mensen. Fijne dagen met je familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kleuren doe eigenlijk alleen als we op vakantie zijn maar het is inderdaad heerlijk ontspannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh kleuren is zo fijn en heerlijk ontspannend. Ik zit nu voor het 2e jaar op teken/schilder les, en leer daar zo veel. Vanmiddag mag ik weer.
    Fijne dag, groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!