zaterdag 4 februari 2017

Bezig met... Bloem van de maand


In het najaar zag ik op de Facebook pagina van Blomsterstuga een nieuw initiatief langskomen, borduren naar een botanische prent. De materialen en variatie aan steken, waaronder lintborduren, spraken me erg aan en na een paar maanden het voor me uit schuiven, ging ik toch overstag.


De prachtig verzorgde pakketjes zijn elke maand weer een genot om te ontvangen. Ik durfde alleen niet zo goed te beginnen. In december gingen we met familie een paar dagen naar Duitsland, en daar ben ik dan toch begonnen aan de Helleborus.


Het gaat bij mij dan wel niet zo hard, ik geniet en leer hier weer heel erg van! Intussen ligt er al een heel stapeltje op me te wachten, maar dat geeft niet, ze jagen me niet op. Zulke pakketjes zijn ook fijn om mee te nemen op vakantie, bijvoorbeeld, of als ik even behoefte heb aan iets anders, tussen de grote projecten door die ik aan het afmaken ben...


Wil je meer weten, kijk dan op de site van Dita Blom, Blomsterstuga. Ze staat trouwens ook op de Handwerkbeurs in Zwolle.

In de tuin bloeit de 'winterbells' al, en de Helleborus Oriëntalis komen steeds verder boven de grond. Ik ben dol op deze planten, die ook als ze uitgebloeid zijn nog lang mooi eruit zien.


Ik borduur weer lekker verder...


3 opmerkingen:

  1. Heel mooi, maar dit is echt niks voor mij, kruissjessteek tot daaraan toe, maar dit, nee hoor. Ik ben wel even gaan kijken, het resultaat is telkens echt de moeite, de bloemen gelijken echt, benieuwd naar jouw vervolg.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je meedoet met de botanische prentenserie. Vind je eerste bloem mooi geworden, echte Helleborus. Bij mij in de tuin bloeit de HO nog niet, volgens mij zitten er ook nog geen knoppen in! Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!