maandag 19 mei 2014

Moestuin Maandag


Ze hebben zichzelf in mijn tuin uitgenodigd, en ik kan het niet laten ze gewoon met rust te laten. Veels te mooi om weg te halen, die klaprozen!


Ik heb intussen de eerste aardbei mogen proeven, en er komen er steeds meer met al rode wangetjes. Wel m'n best doen de vogels te snel af te zijn...


Frambozen worden ook al zichtbaar, ik heb gele. Vogels vinden die wat minder interessant, wel is er een of andere wants die ze wil gebruiken als kraamkamer. Dat vind ik dan weer een minder geslaagd idee, maar meestal blijft er genoeg over voor mij om van te snoepen.


In veel tuinen zag ik ze al eerder dan hier, maar nu bloeien ze hier toch ook, de irissen. Ik blijf ze bijzonder vinden!


Dit was niet mijn plan eigenlijk, maar stiekem vind ik het wel mooi en heb ze nog maar niet weggehaald... Slecht hè...


Voor de rest komt er van mijn moestuin dit jaar niet veel terecht. Beetje overwoekerde moestuin met goudsbloemen en korenbloemen. En yep die zijn allebei eetbaar, dat dan weer wel. Maar ik heb nu de energie niet om alles weg te halen of te verplaatsen en ruimte te maken voor groente. Laat staan dat het me zal lukken dat bij te houden straks. Dit jaar maar even zo dan, het ziet er in elk geval mooi uit nu, en volgend jaar zien we wel weer. Wel heb ik nog snel wat sla- en andijvieplantjes gepoot. Kunnen we toch wát eten uit eigen tuin.

Moestuin Maandag is een initiatief van Hollandse Klei.

4 opmerkingen:

  1. Schitterend vind ik je tuin, het is de natuur in al zijn pracht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig overwoekerd je moestuin. En ook ik kan niet wachten tot de eerste aardbeien rijp zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. love the flowers and garden plants, fun to see!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet je tuin er verrukkelijk uit! Een jaartje rust voor de grond van de moestuin is vast niet slecht.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!