zondag 24 november 2013

Vliegenzwammen


Van de week ijverig verder geborduurd aan de paddestoelen. Het is tenslotte nog herfst. Daarna in de lapjesvoorraad gedoken om te kijken of ik wat stofjes kon vinden die erbij passen - het was eigenlijk moeilijker dan ik had verwacht, maar dit kan volgens mij heel goed. Met dit donkere weer is het alleen lastig foto's maken, in het echt zijn de kleuren warmer dan op de foto.


Het patroon komt uit een boekje van Permin, met 12 paddestoelpatronen. Mijn tante was hier ooit aan begonnen, maar had niet de moed het af te maken. Ik ben benieuwd wat ze ervan vindt, nu het klaar is en afgewerkt. Ze was ooit van plan er 3 uit dat boekje te maken, maar dat ga ik niet doen. Ik had eigenlijk besloten om (behalve dan het frettenborduurwerk) te stoppen met kruissteekjes. Alleen kwam ik vandaag op bezoek bij een oudere dame zoiets gaafs tegen, dat dat besluit al is gevallen voor ik het uit kon voeren ...

10 opmerkingen:

  1. Het past heel goed en het is super mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi vind ik het! Ik borduurde ook eens half afgemaakte werkjes van een ander..... Best leuk om te doen, maar niet te vaak!!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk werkje, het is een mooi geheel geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heel mooi en sprekend uit. Ik kom ze regelmatig tegen. Groetjes Gré

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie afwerking met stoffen rand om het borduurwerk. Het combineert goed met elkaar.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is het mooi geworden. Het boekje had mijn mam er staan zoveel mooie patronen in.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig geheel!
    Ben wel benieuwd waar je voor bent gevallen. Zien we vast wel eens voorbij komen :-).

    Groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig Corina, wat is dit een lief muurquiltje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. PRACHTIG WONDERMOOI!!! De stofjes passen er perfect bij! Kan best geloven dat je niet wil stoppen met kruissteek nu!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat heb je dit leuk gemaakt!
    Bedankt voor het meedoen bij: Link je creatie op het blog van http://renskecreatief.blogspot.com

    Groetjes Renske

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!