zaterdag 22 september 2012

Workshop Frivolité


In het vroege voorjaar van 2012 had ik twee datums geprikt waarop ik wel een workshop wilde geven, in juni was er wel wat belangstelling, maar werd het nog niet wat. Maar gisteren was de 2e datum en die zat eigenlijk rap volgeboekt. Zes dames uit alle windstreken van ons landje kwamen naar Haalderen om frivolité te leren. Het bleek maar weer dat het met de naald gemakkelijker te leren is dan met de spoel, maar uiteindelijk had iedereen het onder de knie, ringen, bogen, picots, verbindingen...


Voor de workshop heb ik een klein patroontje ontworpen (nou ja, ik ben heus niet de enige die zoiets bedenkt). In het wit zou je er een engeltje in kunnen zien. Toch was het voor een eerste frivolitépoging zeker niet te klein of te weinig.


Ter inspiratie maakte ik ook een paar voorbeeldjes met kralen en van deze bruine staat de instructie ook op het patroonblad dat ze meekregen. Uiteraard vergat ik weer eens foto's te maken, daarom alleen maar foto's van mijn voorbeeldjes bij dit berichtje. Een paar vroegen wel of ik nog meer workshops ga geven...


Zes bleek toch best veel in m'n eentje, maar ik heb er wel van genoten moet ik zeggen. Ik vond het erg leuk om te doen - zeker wel iets om in verder te gaan!

7 opmerkingen:

  1. Goh wat leuk, jammer dat ik er niet bij was. zou zo iets ook wel willen leren, maar moet wel een beetje in de buurt zijn

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk joh.... wat gezellig ook. dit is echt heel fijn om te doen. Ik zie mezelf nog zitten in het ziekenhuis naast het bed van een ziek kind...inderhaast het spoeltje en garen meegegraaid uit huis. Ik was zo blij dat ik wat te doen had.

    Ik vind het gaaf dat je een workshop ervan maakt. En gaaf dat iedereen die er was het nu ook zelf kan.

    Wat een mooi werkje heb je bedacht.
    Ga ik misschien nog wel namaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed dat je deze mooie techniek doorgeeft, ik denk dat je workshop een feestje geweest is. Je voorbeeldjes zijn prachtig, als dit een eerste werkstukje voor iemand is, dan nodigt dat uit om door te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corine,

    Ik was gisteren bij je op de workshop en ik heb het eindelijk door (het begin met het spoeltje). vanmiddag geoefend met een youtube filmpje erbij en eindelijk viel het kwartje.

    De rest was wel duidelijk geworden op de workshop alleen dat begin... phoe...

    Nu maar beginnen met een klein werkstukje.

    Bedankt voor de gezellige middag.

    Groetjes Mellanie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er mooi uit Corina, die onderste vind ik vooral erg mooi.
    Het lijkt me niet erg gemakkelijk om zoiets te maken!
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sounds like fun ladies...I like the angel to. Think I'll try and give it a try. As soon as I have some time...thanks for sharing...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!