donderdag 30 september 2010

Tas breien


Dit is momenteel m'n werkje voor 's avonds op de bank. Het moet een tas worden uit een patronenboek dat m'n zusje heeft. Zij had een in mijn ogen niet al te moeilijke tas daar uit gebreid met twee sterren, dus ik dacht niet dat dit patroon met een ster al te moeilijk zou zijn. Nou ja, moeilijk viel ook wel mee, maar wat een getob met die bodem. Ik heb wel drie keer de steken opnieuw opgezet, omdat ik dat snel te strak doe en ze nu op moest nemen. Maar goed, uiteindelijk is het gelukt, en nu ik wat verder van de bodem af ben, breit het steeds makkelijker.

Het wordt een tas met een schouderhengsel en een klep en een bijzondere sluiting. Als het breien klaar is, wordt ie vervilt in de wasmachine.

1 opmerking:

  1. Mooie kleuren heb je uitgekozen.

    Ik vind het nog steeds lastig om te breien met een rondbreinaald ;))

    Ben erg benieuwd naar het resultaat.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!