donderdag 28 april 2011
Kabouter bestelling
Aan de markt waar ik stond hield ik een bestelling over voor 6 kabouters. Twee had ik er al, maar nu er dus nog vier bijgemaakt. Best wel weer een leuk karweitje. Het ontwerp is van Amaranth, en zij noemt ze herfstkabouters, maar zo met al die kleurtjes zijn ze voor nu ook al wel leuk, toch?
woensdag 27 april 2011
Fretjes
Hij is wel niet op z'n fotogeniekst vandaag, maar toch maar even een update. Ben de laatste tijd weer ijverig aan het borduren en je ziet hier weer twee snoetjes tevoorschijn komen. De onderste steekjes zijn ook echt de onderkant van deze pagina. Nog even flink doorpikken, ik hoop deze eerste bladzijde toch wel binnenkort af te hebben.
Hier nog even een actiefoto van onze Foxy, die samen met Tippy en Daffy los mochten in de hele kamer en keuken - groot feest!
Nee, Daffy, dat mag dan nou net weer niet...
De katten moeten vluchten ...
En na het spelen heerlijk slapen:
dinsdag 26 april 2011
Blok 13 van de Arsenic & Old Lace Afghan
Het 13e blok van de Arsenic & Old Lace Afghan is een charmant bloemenpatroontje uit de Victoriaanse tijd waarin je veel natuurpatronen in de kunst zag. Dit rozeknopje werd aanbevolen voor kleedjes op dienbladen en de bovenkanten van kousen.
Ook deze wordt weer gebreid met naalden 5 over 45 steken. Eerst weer 5 naalden gerstekorrel. Het patroon begint dan aan de goede kant, mocht je aan de verkeerde kant uitkomen, brei dan eerst een naald met 5 steken gerstekorrel, brei dan averecht tot de laatste 5 steken, 5 gerstekorrel en je kunt starten met het patroon.
Ik heb maar even een afkorting bedacht voor iets dat regelmatig voorkomt in dit patroon, namelijk aab, een daar bedoel ik mee dat je een steek recht afhaalt, nog een steek recht afhaalt, je linkernaald daar weer in die twee steken schuift en dan die samen breit.
1: 5 gerstekorrel, 1 averecht, (omslag, aab, 9 recht) 3x, 1 averecht, 5 gerstekorrel
2 en alle even naalden: 5 gerstekorrel, 1 recht, averecht tot laatste 6, 1 recht, 5 gerstekorrel
3: 5 gerstek., 1 averecht, (1 recht, omslag, aab, 8 recht) 3x, 1 averecht, 5 gerstekorrel
5: 5 gerstek., 1 averecht, (2 recht, omslag, aab, 7 recht) 3x, 1 averecht, 5 gerstek.
7: 5 gerstek., 1 averecht, (2 r. samenbr, omslag, 1 recht, omslag, aab, 6 recht) 3x, 1 averecht, 5 gerstek.
9: 5 gerstek., 2 averecht samenbreien, (omslag, 3 recht, omslag, aab, 4 recht, 2 recht samenbr.) 2x, omslag, 3 recht, omslag, aab, 5 recht, 1 averecht, 5 gerstekorrel
11: 5 gerstek., 1 averecht, (2 r. samenbr, omslag, 1 recht, omslag, aab, 6 recht) 3x, 1 averecht, 5 gerstek.
13: 5 gerstek., 2 averecht samenbreien, (omslag, 3 recht, omslag, aab, 4 recht, 2 recht samenbr.) 2x, omslag, 3 recht, omslag, aab, 5 recht, 1 averecht, 5 gerstekorrel
15: 5 gerstek., 1 averecht, (2 r. samenbr, omslag, 1 recht, omslag, aab, 6 recht) 3x, 1 averecht, 5 gerstek.
17: 5 gerstek, 1 averecht, (5 recht, omslag, aab, 4 recht) 3x, 1 averecht, 5 gerstek.
19: 5 gerstek, 1 averecht, (6 recht, omslag, aab, 3 recht) 3x, 1 averecht, 5 gerstek.
21: 5 gerstek, 1 averecht, (7 recht, omslag, aab, 2 recht) 3x, 1 averecht, 5 gerstek.
23: 5 gerstek, 1 averecht, (5 recht, 2 r. samenbr., omslag, 1 recht, omslag, aab, 1 recht) 3x, 1 averecht, 5 gerstek.
25: 5 gerstek, 1 averecht, (4 recht, 2 r.samenbr, omslag, 3 recht, omslag, aab) 3x, 1 averecht, 5 gerstek.
27: 5 gerstek, 1 averecht, (5 recht, 2 r.samenbr, omslag, 1 recht, omslag, aab, 1 recht) 3x, 1 averecht, 5 gerstek.
29: 5 gerstek, 1 averecht, (4 recht, 2 r.samenbr, omslag, 3 recht, omslag, aab) 3x, 1 averecht, 5 gerstek.
31: 5 gerstek, 1 averecht, (5 recht, 2 r.samenbr, omslag, 1 recht, omslag, aab, 1 recht) 3x, 1 averecht, 5 gerstek.
32: als elke even naald
Herhaal naald 1-32 tot de gewenste lengte bereikt is. Ik heb alleen naald 1-16 herhaald en toen nog een naald gebreid als de oneven naald, maar dan de rechte en averechte steken omgekeerd.
Sluit het blok weer af met 5 naalden in gerstekorrel.
Ik hoor/zie graag wat je doet met het patroon, mocht er iets mee mis zijn, mail me, maar vooral: veel breiplezier!
zondag 24 april 2011
Pasen
Vandaag
rolt geloof
zware stenen
weg,
wordt
leven
uit de
doeken gedaan.
Vandaag
is het Woord,
mijn naam
op
zijn lippen.
Wat ik
bijna
niet zie,
is hier,
is vandaag.
(Gedicht van Henk van ter Meij)
Ik wens jullie allemaal heel goede en gezegende Paasdagen!
zaterdag 23 april 2011
Restjes boeketjes
Begin deze maand vierden we dat ik 12,5 jaar bij dezelfde instelling werk (in diverse functies) en daarbij werd ik enorm verwend met bloemen. De meeste zijn nu wel uitgebloeid, maar er zat ook vanalles tussen dat geschikt was om te drogen. Daarmee heb ik mijn cirkels op de muur weer eens opgefleurd. (Die vlinder met spiegels in de vleugels kocht ik al eerder, van mijn verjaardagsgeld.)
Toch was er nog wel wat groen over, met een anjer en een aronskelk (of zoiets, ik kan die familie niet zo goed uit elkaar houden).
Dus maar de tuin in gedoken, wat anemonen (de caen) erbij gezocht, Kaapse vergeet-me-nietjes, een tulp, wat takjes bruidsbloem en wat late pinksterbloemen, en zo staat er toch weer een fleurig bosje op de tafel met de Paasdagen.
vrijdag 22 april 2011
Sjaal af!
Het afwerken had nog wel even een paar voeten in aarde, je moest 18 meter overhouden voor de rand. Maar ik brei vrij losjes, en met dikkere naalden dan voorgeschreven, dus zou dat wel genoeg zijn? Netjes eerst maar eens 18 meter ongeveer uitgeteld...
Eh... Molly, je helpt niet echt zo...
Met het laatste stukje breien daar toch wat van opgebreid... hmm... uiteindelijk heb ik de gehaakte afwerking maar een beetje aangepast, maar ik ben er zelf nu wel tevreden mee.
Het was erg leuk om te breien, een patroon dat je snel uit het hoofd weet en ik ben wel blij ook met de kleurverdeling, die lichte strook in het garen zit precies op de goede plek.
donderdag 21 april 2011
Kathy & de Kruiwagen
Ik heb lang getwijfeld of ik dit pakketje zou kopen, het origineel bevat vooral zacht roze, en dat is me toch echt te zoetig. Maar het ontwerpje vond ik zo leuk, dat ik op de Handwerkbeurs toch overstag ging. Het is van atelier Sterre, dat nu intussen Jit Design heet. (Klik hier voor foto's van het origineel.) Ik heb alleen het roze vilt laten liggen en vervangen door lentegroen.
Tja, en als je dan erg moe wordt van al dat tuinieren...
Er is nog een kattenontwerpje van Jit Design, die gaat ook nog gemaakt worden, ook weer in deze tinten in plaats van het roze. Het katje is hetzelfde, dus had ik alle armpjes en beentjes in een keer gemaakt. Nou ja, je ziet 'r vanzelf verschijnen.
Kathy heeft in elk geval vast haar plekje ingenomen op de lentetafel.
woensdag 20 april 2011
Ceintuur
Het valt niet mee om de kleuren goed op de foto te krijgen, maar dit geeft toch een beetje een idee. In werkelijkheid zijn de kleuren donkerder, dieper. Het ontwerp is van Wishing Wonders, het was een 'doe het lekker zelf' pakketje. Meestal vind ik het niet nodig voor het natvilten pakketjes te kopen, maar deze sprak me zo aan dat ik het toch gedaan heb. Toch heeft het lang geduurd voor ik 'm ging maken, maar goed, zaterdag heb ik 'm gevilt en vandaag afgewerkt.
Hier ligt ie languit:
dinsdag 19 april 2011
driehoek sjaal
Het voorbeeld zagen we liggen tijdens ons bezoekje aan Doetinchem, en het winkeltje Het Zwarte Schaap daar. We vielen er allebei voor, het benodigde garen erbij gezocht (ik koos voor dit grijzige groen) en gelijk aan het breien. 't Is geen moeilijk patroon (dat staat op de binnenkant van de wikkel van het garen) en met naalden 12 schiet het lekker op. Tja, 'm helemaal op de foto krijgen lukt natuurlijk niet zo best meer...
zondag 17 april 2011
Logé weer naar huis
Whew, wat ging dit weekend snel voorbij zeg! Ik heb zelfs de laptop niet meer aangehad, sinds mijn zusje Willeke kwam vrijdagochtend (en dat wil heel wat zeggen!). We zijn eerst gaan winkelen in Doetinchem, leuk plekje en erg genoten van de wolwinkel (het Zwarte Schaap) daar, uiteraard ook wat gekocht. Het breiwerk dat je links ziet liggen komt daar ook vandaan (het materiaal en het patroon).
Zaterdag buiten aan het vilten geweest (het grote kleed dat je onder de creaties ziet maakte mijn zusje en ik die oranje-achtige ceintuur links achterin). Die moet nog afgewerkt en dan laat ik 'm wel beter zien. Het borduurwerk dat je ziet is van mijn zusje (mooi hè!), even als het eerste deel voor een tas dat je rechtsonder ziet, van Zpaghetti, tunisch haakwerk. Zij breide ook het sjaaltje dat je rechts boven ziet.
Ik was al eerder begonnen met het kruiwagentje, die af gemaakt en het katje erbij. Nu nog een bloemenkransje en dan is dat klaar en laat ik ook dat beter zijn. Willeke begon aan de bevers van Tintangel, en kreeg de eerste nog klaar ook.
Hier nog een foto van Willeke's gevilte lap. Deze keer bij wijze van experiment gevilt in de wasmachine. We hadden al wel eens het vollen overgelaten aan de wasmachine of de droger, maar deze keer het hele viltproces. Spannend! Leverde hier en daar wel verrassende resultaten op - heel leerzaam experiment! Helaas zat er een soort wol bij die nauwelijks viltte, vandaar het hier en daar wat fluffy aanzicht.
Goed dat was ons weekend in vogelvlucht, de rest druppelt van de week nog wel na.
donderdag 14 april 2011
Blok 12
Het twaalfde blok is een pijlpunt patroon (arrowhead pattern) uit Weldon's Practical Knitting en oorspronkelijk bedoeld voor een rand of als quilt. Het grappige aan dit patroon is, is dat de voor- en achterkant er hetzelfde uitzien. Dat maakt dit patroon ook heel leuk voor een sjaal. Ik heb uiteraard weer de beschrijving van Mary Ellen Langieri gebruikt, die vind je hier.
Ook dit blok wordt weer gebreid met naalddikte 5 mm en over 45 steken. Als je het patroon volgt van de Arsenic & Old Lace Afghan, brei je na het vorige blok (blok 11) 8 naalden in ribbelsteek (alle naalden recht), dan 4 naalden in gerstekorrel. In de 5e naald brei je 40 steken, maak er een steek bij door verkeerd om een omslag te maken en brei de laatste 5 steken in gerstekorrel. Dan volgt het patroon:
1: 5 gerstekorrel, *2 recht, 2 averecht, herhaal vanaf * tot de laatste 5 st., 5 gerstekorrel
2: 5 gerstekorrel, 1 averecht *2 recht, 2 averecht, herhaal vanaf * tot de laatste 6 st., 1 averecht, 5 gerstekorrel
3: 5 gerstekorrel, *2 averecht, 2 recht, herhaal vanaf * tot de laatste 5 st., 5 gerstekorrel
4: 5 gerstekorrel, 1 recht, *2 averecht, 2 recht, herhaal vanaf * tot de laatste 6 st., 1 recht, 5 gerstekorrel
5: 5 gerstekorrel, *2 recht, 2 averecht, herhaal vanaf * tot de laatste 5 st., 5 gerstekorrel
6: 5 gerstekorrel, 1 averecht, *2 recht, 2 averecht, herhaal vanaf * tot de laatste 6 st., 1 averecht, 5 gerstekorrel
7: 5 gerstekorrel, *2 averecht, 2 recht, herhaal vanaf * tot de laatste 5 st., 5 gerstekorrel
8: 5 gerstekorrel, 1 recht, *2 averecht, 2 recht, herhaal vanaf * tot de laatste 6 st., 1 recht, 5 gerstekorrel
9: 5 gerstekorrel, *2 recht, 2 averecht, herhaal vanaf * tot de laatste 5 st., 5 gerstekorrel
10: 5 gerstekorrel, 1 averecht, *2 recht, 2 averecht, herhaal vanaf * tot de laatste 6 st., 1 averecht, 5 gerstekorrel
11: 5 gerstekorrel, *2 averecht, 2 recht, herhaal vanaf * tot de laatste 5 st., 5 gerstekorrel
12: 5 gerstekorrel, 1 averecht, *2 recht, 2 averecht, herhaal vanaf * tot de laatste 6 st., 1 averecht, 5 gerstekorrel
13: 5 gerstekorrel, *2 recht, 2 averecht, herhaal vanaf * tot de laatste 5 st., 5 gerstekorrel
14: 5 gerstekorrel, 1 recht, *2 averecht, 2 recht, herhaal vanaf * tot de laatste 6 st., 1 recht, 5 gerstekorrel
15: 5 gerstekorrel, *2 averecht, 2 recht, herhaal vanaf * tot de laatste 5 st., 5 gerstekorrel
16: 5 gerstekorrel, 1 averecht*2 recht, 2 averecht, herhaal vanaf * tot de laatste 6 st., 1 averecht, 5 gerstekorrel
17: 5 gerstekorrel, *2 recht, 2 averecht, herhaal vanaf * tot de laatste 5 st., 5 gerstekorrel
18: 5 gerstekorrel, 1 recht, *2 averecht, 2 recht, herhaal vanaf * tot de laatste 6 st., 1 recht, 5 gerstekorrel
19: 5 gerstekorrel, *2 averecht, 2 recht, herhaal vanaf * tot de laatste 5 st., 5 gerstekorrel
20: 5 gerstekorrel, 1 averecht, *2 recht, 2 averecht, herhaal vanaf * tot de laatste 6 st., 1 averecht, 5 gerstekorrel
Geen moeilijk patroon, wel leuk, alleen even goed opletten bij welke naald je bent gebleven. Herhaal naalden 1-20 en ik heb toen nog een keer 1-10 herhaald om een vierkant te krijgen.
Brei dan weer 40 steken gerstekorrel, 2 steken samenbreien, 5 gerstekorrel. Brei nog vier naalden gerstekorrel en 8 naalden ribbelsteek en je bent klaar voor het volgende blok!
Mocht er iets niet kloppen hoor ik het graag, en natuurlijk ben ik heel benieuwd naar wat je maakt met gebruikmaking van dit patroon. Veel breiplezier!
woensdag 13 april 2011
Rondje tuin met Molly
Als Molly in de gaten heeft dat ik naar buiten ga, en niet alleen even naar de schuur, wil ze gelijk mee. Even de potten verschikken, Molly gaat kopjes geven.
We bewonderen de appelbloesem die nu net gaat beginnen (Elstar):
(Ja, je ziet het goed, de paardenbloemen doen het ook heel goed in onze tuin...ahem)
De witte bes heeft z'n niet zo opvallende bloemetjes. Het is een rode aalbes, maar dan wit, witte bessen worden wat minder snel door de vogels geroofd en zijn wat zoeter dan de gewone rode.
Ze houdt alles in de gaten!
De jostabes (kruising tussen kruisbes en zwarte bes, heerlijk van smaak, doornloos) begint ook al. Gelukkig doet ie het goed op z'n nieuwe plek.
En terwijl Molly zich laag houdt, zodat ik haar niet zal zien ...
Fotografeer ik een Negrita tulp (wat zijn die toch mooi, elk jaar weer!)
Dit is het tweede jaar dat de blauwe regen (wisteria) gaat bloeien, vorig jaar nog maar twee bloemtrossen, nu al veel meer. Deze was het verst open:
Ja ja, Molly, denk je nu echt dat je 'onze' twee tortelduifjes, daar bovenop de lantaarnpaal kunt vangen?!
maandag 11 april 2011
Blok 11
Ja ja, weer een blok af voor de Arsenic & Old Lace Afghan. Een makkelijk blok, al zou je dat misschien niet zeggen op het eerste gezicht. Het origineel is weer van Mary Ellen Langieri en vind je hier als 'open stripe lace pattern', een kantpatroon met strepen, een variatie op de eerder gebreide vlammetjes in deze deken. Deze variatie komt ook voor in een victoriaans boek.
Dit is het eerste blok van de derde rij van de 'afghan'. Zet weer breiend 45 steken op en brei 4 naalden gerstekorrel. In de vijfde naald brei je 40 steken gerstekorrel, maak dan een steek bij door een omslag verkeerd om te maken en brei de laatste 5 steken in gerstekorrel. Het patroon begint op de verkeerde kant.
Naald 1: 5 gerstekorrel, alle steken averecht tot de laatste 5 steken, 5 gerstekorrel.
Naald 2: 5 gerstekorrel, *1 recht, omslag, 2 recht, 1 afhalen-2 r.samenbreien-afgehaalde steek overhalen, 2 recht, omslag 1 recht, herhaal vanaf * 4 keer en eindig met 5 steken gerstekorrel.
Herhaal naald 1 en 2 tot de gewenste lengte is bereikt, brei dan 40 steken gerstekorrel, brei 2 steken samen, brei 5 steken gerstekorrel en dan nog 4 naalden gerstekorrel.
De vorige tussenstrook heb ik nog altijd niet gemaakt, ik vrees dat die tot het laatst blijft liggen. Wel ben ik nog verder gegaan met de rand, de eerste hoek is klaar:
De eerste en tweede strook naast elkaar gelegd:
vrijdag 8 april 2011
Vest af
't Is er wel niet helemaal weer mee voor, maar het lijkt wel of het elk jaar weer gebeurt, net als de lente begint, heb ik mijn wintervest af. Nou is deze niet zo enorm dik, voor een koelere lentedag zou die nog best een keer kunnen.
Het vest bestaat uit 2 helften, beide begonnen bij de mouw en dan steken erbij op gezet voor de rug en de voorkant. Op de rug zit dus een naad. De voorkanten bleven op hulpnaalden staan tot ik de kraag eraan vast kon gaan breien. Dit was mijn eerste kennismaking met ajourbreien of kantbreien en zoals je intussen wel gemerkt hebt, smaakte dat naar meer. In het begin was het best even moeilijk en deze wol haalt natuurlijk ook niet zo gemakkelijk weer uit, maar gaande weg ging het steeds gemakkelijker.
De gebruikte wol is Big Ball Soft van Schachenmayr-Nomotta en voelt inderdaad heerlijk zacht. Het vest is gebreid op naalden van 9 mm, waardoor de stuctuur goed zichtbaar is en het vest lekker luchtig voelt. Het geeft weer een goed gevoel dat dit vest nu eindelijk af is.
woensdag 6 april 2011
Mijn plekje
En als je dan even opstaat uit de 'hobbystoel' is je plekje zo bezet...
Nog 4 naalden te gaan, dan is m'n vest af. Ik ben even heel druk geweest, maar nu ben ik weer wat meer thuis, even bijkomen... En vrijdagmiddag op de voorjaarsmarkt in het verzorgingshuis staan. Ik ben benieuwd...
maandag 4 april 2011
Oorbellen
Helemaal de smaak te pakken, nog een keer hetzelfde patroontje gebruikt als laatst, maar nu met 1 kleur garen (ook weer Lizbeth 20). Deze is wat strakker geworden, ook door de andere kralen die hier gebruikt zijn. Deze zijn dus ook ca. 4,5 cm lang.
Zowel deze, als de lila versie staan intussen in de webwinkel. Hiermee is die weer helemaal bijgevuld.
En ik heb een soort van display voor de kleine sieraden (vooral oorbellen) gemaakt:
zondag 3 april 2011
Klein quiltje
Vrijdag zo ijverig geweest dat ik er dagen over kan doen alles te laten zien, geloof ik. Dit quiltje is een ontwerp van Ria Lanser meen ik, was een klein pakketje. De basisstofjes zaten er al op maat in, en ik had toen net m'n naaimachientje 'nieuw'. Ging prima. De applicaties waren ook nieuw voor mij, maar ook dat lukte goed (ze zijn afgewerkt met een festonsteekje). Het duurde vooral even voor ik de tussenvulling had gekocht, maar nu ik dat heb, kon ik 'm verder afmaken. Ook weer met de naaimachine gedaan. Toen ik het boekje erbij pakte zag ik dat ik dat met de applicaties ook had kunnen doen, maar goed, dat testen we later nog wel eens.
Een groot deel van de zaterdag heb ik in de tuin doorgebracht. Weer een stuk paadjes aangelegd in de moestuin. Kwam ik toch net een stukje gronddoek te kort om het helemaal af te kunnen maken...
Wij zijn er in elk geval wel heel blij mee. Dit gaat er jaarrond wel mooi uitzien. We overwegen nog een boompje te plaatsen in het middelste rondje...
Net echt hé... (let niet op die maffe kat die ligt te rollen linksonder)
Soms doet ze het ook voor de camera, krijg je zoiets:
zaterdag 2 april 2011
Lentedag!
Woensdag was ze al klaar, maar toen was het te nat om ze op de foto te zetten, het Narcisje van uit het boekje van Mieke Stender. Vorig jaar april won ik het patroon en de benodigde materialen bij Atelier Keet. Toen kwam het er niet meer van haar te maken voor de narcissen in eigen tuin uitgebloeid waren. Nu zijn de kleintjes (de tête-à-tête) wel zo'n beetje uitgebloeid, maar de grote beginnen net, dus kon het nog mooi. Intussen heb ik het boekje zelf ook, en hoop ik daar nog wel meer uit te maken.
Hier staat de wasmachine intussen te snorren, het wasrek staat al vast buiten, ik heb m'n tuinierkleding aan, dus als het zo wat opgedroogd is buiten, ga ik aan de slag!
Geniet van het prachtige weer vandaag!
vrijdag 1 april 2011
Internationale Frivolitédag
1 april is niet alleen de dag van grappen en grollen, maar ook al een paar jaar de International Tatting Day (internationale frivolitédag). Tja, zo'n dag kun je nu eenmaal niet voorbij laten gaan zonder een een frivolité-creatie te maken. Uit het boek Boutique Tatting van Marilee Rockley maakte ik deze 'One shuttle Glamour Earrings' met Lizbeth 20 (kleuren 632 en 641). Ze zijn ca. 4,5 cm lang (zonder haakje).
In het echt zijn ze mooier hoor, beetje lastig fotograferen als het al niet helemaal licht meer is. Waarom ik er dan nog een hangertje bijgemaakt heb... dat zeg ik lekker niet (kijk maar goed, dan laat het zich wel raden ;-) )
Deze set komt in de webwinkel te staan, je mag me ook al vast mailen, mocht je interesse hebben.
Happy Tatting!
Update vest
Misschien weet je nog dat ik er mee bezig was, dit vest. dit was tevens mijn eerste ervaring met ajourwerk. Nu was mijn plan dit vest deze winter nu eindelijk eens af te maken, en ik was lekker bezig, tot ik een paar steken liet vallen (moet je ook niet in het halve donker zitten breien!) en het een rommeltje werd. Toen bleef het weer liggen. (Herkenbaar?) Het rommeltje hersteld, maar de fut was er even uit. Tot ik van de week uitschreef hoever ik nog moest voor de tweede helft - nou als je zó telt, valt het wel mee. Dus woensdagochtend de tweede helft af gebreid... en bedacht dat als ik het zo zou laten liggen het wederom niet goed komt. Dus dan ook gelijk maar de middenachternaad gesloten en de steken van de hulpnaalden weer op de breinaalden gezet, steken langs de hals opgenomen en de eerste naalden gebreid van de grote brede kraag:
Beetje rare foto zo, maar goed, je kunt een beetje zien waar het heen gaat. Dit vest begon dus bij de mouwen en dan moet je er steken bij zetten voor de voor- en achterpanden. Dit vest brei ik met Big Ball Soft, maar ik moest goed opletten om beide helften een beetje gelijk te krijgen. De eerste helft had ik van binnenuit gebreid, dus leek het me logisch dat met de tweede helft ook te doen. Toch bleek dat niet het goede resultaat op te leveren, en moest ik het weer uithalen en van buiten af breien, nu lijkt het aardig te kloppen.
Ook nu weer het aantal naalden uitgeschreven, kan ik steeds afkruisen waar ik gebleven ben en zie ik hoe weinig er over blijven. Ik brei met naalden 9, dus dat schiet wel lekker op. De 12 naalden van het patroon (golf) leveren gelijk 10 cm op. Hopelijk kan ik binnenkort het 'affe' vest laten zien!
Abonneren op:
Posts (Atom)















































