vrijdag 1 april 2011

Update vest


Misschien weet je nog dat ik er mee bezig was, dit vest. dit was tevens mijn eerste ervaring met ajourwerk. Nu was mijn plan dit vest deze winter nu eindelijk eens af te maken, en ik was lekker bezig, tot ik een paar steken liet vallen (moet je ook niet in het halve donker zitten breien!) en het een rommeltje werd. Toen bleef het weer liggen. (Herkenbaar?) Het rommeltje hersteld, maar de fut was er even uit. Tot ik van de week uitschreef hoever ik nog moest voor de tweede helft - nou als je zó telt, valt het wel mee. Dus woensdagochtend de tweede helft af gebreid... en bedacht dat als ik het zo zou laten liggen het wederom niet goed komt. Dus dan ook gelijk maar de middenachternaad gesloten en de steken van de hulpnaalden weer op de breinaalden gezet, steken langs de hals opgenomen en de eerste naalden gebreid van de grote brede kraag:




Beetje rare foto zo, maar goed, je kunt een beetje zien waar het heen gaat. Dit vest begon dus bij de mouwen en dan moet je er steken bij zetten voor de voor- en achterpanden. Dit vest brei ik met Big Ball Soft, maar ik moest goed opletten om beide helften een beetje gelijk te krijgen. De eerste helft had ik van binnenuit gebreid, dus leek het me logisch dat met de tweede helft ook te doen. Toch bleek dat niet het goede resultaat op te leveren, en moest ik het weer uithalen en van buiten af breien, nu lijkt het aardig te kloppen. 


Ook nu weer het aantal naalden uitgeschreven, kan ik steeds afkruisen waar ik gebleven ben en zie ik hoe weinig er over blijven. Ik brei met naalden 9, dus dat schiet wel lekker op. De 12 naalden van het patroon (golf) leveren gelijk 10 cm op. Hopelijk kan ik binnenkort het 'affe' vest laten zien!

3 opmerkingen:

  1. Nou, ik vind het knap hoor, dat je dit kunt! 9 naalden?! Ik vind met 2 al moeilijk! haha.
    Het wordt in ieder geval een supergaaf vest zo te zien. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat, dus brei nog maar even door ;)

    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat dit een schitterend vest gaat worden. Zo'n vest dat je iedere keer aandoet als er maar een ietsepietsje gelegenheid toe is.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!