maandag 25 april 2022

Van winter naar lente

 

Het vorige fotoblogje is al weer van 6 april, en in die tijd is er weer een hoop gebeurd, dus tijd voor een nieuwe serie foto's. We gaan even terug naar vrijdag 8 april, toen hadden we nog sneeuw!

Deze foto's zijn van een rondje bos 's avonds.







In de ochtend was het nog aanzienlijk witter...

We besloten heel 'last minute' dochters paasvakantie in Nederland door te brengen. En zaterdagochtend de 9e gingen we op weg.


Hallandsåsen is een heuvelrug en daar werd de weg ook nog even serieus wit, hoewel het meeste van Halland al een wat zachter klimaat heeft dan bij ons.


Eenmaal daar voorbij, en in Skåne was het prachtig weer.



Vanaf Denemarken werd het weer buiïger, wat wel mooie wolkenluchten opleverde.


Langzaam maar zeker werd het landschap groener, en zagen we zelfs al wat bloesem.





Om vervolgens in de Betuwe te arriveren, vol met bloesem en bloemen!



Op zich mis ik Nederland als land niet, maar alleen even in de bloesemtijd, hier moet ik zoeken naar een verdwaalde bloesemboom, maar in de Betuwe zijn ze moeilijk te missen. Als kind al was ik dan elke dag in de boomgaard om dat eerste bloemetje maar niet te missen.







De pruimenbloesem was bijna voorbij, de peren bloeiden volop en de appels begonnen net zo'n beetje toen we kwamen.



Ik zal jullie verder niet vermoeien met alle familiefoto's (en je maakt er nog altijd te weinig), en de uitstapjes in Nederland (tenzij jullie nu massaal protesteren misschien) ...



Maar het was heerlijk weer familie te kunnen ontmoeten, even Nederlands te eten, Nederlands te praten (en dan moest ik er af en toe al bij nadenken om er geen Zweeds in te mengen), het hoogtepunt van de bloesem mee te kunnen pikken, zonder thuis al te veel te missen, daar ging het voorjaar door de koude nachten nog heel langzaam.


Misschien doe ik nog wat fotoblogjes op m'n Zweedse blog, want fotograferen vind ik ook gewoon erg leuk om te doen... ik weet het nog niet.







Hopelijk vonden jullie het leuk even mee te reizen van de winter in Zweden naar het voorjaar in de Betuwe. Binnenkort reizen we (op het blog dan, zelf zijn we vorige week maandagavond thuis gekomen) terug naar Zweden, en gaan we hier rustiger aan richting het voorjaar. Grappig dat ik nu verschillende Zweden heb gesproken die naar de Keukenhof gaan/willen gaan.


2 opmerkingen:

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!