donderdag 28 april 2022

Van de lente terug naar...

 


Maandag 17 april, tweede Paasdag, was het weer tijd om naar huis te gaan, met een auto vol plantjes en Nederlandse boodschappen, en hoofden vol fijne herinneringen. Onderweg bij de parkeerplaats in Duitsland nog bloesem...


Eenmaal in Denemarken wordt het al minder groen.




Grote Belt brug




Een beetje van die vroege bloesem, meidoorns?



Op de Öresundsbrug weer naar Zweden.



Skåne begint wat groen te worden.



Maar in Småland zijn de bermen nog vooral bruin, en de bomen nog kaal. Wel was het ook thuis intussen opgewarmd naar 17 graden, heerlijk!



Het voelde een beetje als tijdreizen, van de winter naar de lente, en nu nog meer als terug in de tijd reizen, van hoog voorjaar tot bijna weer winter...



Onderweg nog niet veel voorjaar te zien, op een paar bosanemoontjes na, maar thuis in de tuin was er wel wat gebeurd.



De donkere irisjes begonnen te knoppen toen we gingen, dus ik was bang dat ik ze zou missen, maar omdat het thuis nog best koud was geweest, ging het niet zo hard en bloeiden ze nog een poosje.




Een beetje kleur uit Nederland



Genoeg te planten, hopelijk redden ze het, nu ze ineens mee reisden van de uitbundige lente naar hier de frisse nachten nog...


Tja, ik houd wel van buiten de lijntjes kleuren... kennelijk weten de viooltjes dat ook. Zo leuk dat ze zich uitzaaien, zelfs als ze dan niet helemaal binnen de lijntjes blijven...





In plaats van rustig aan doen, zoals ik me had voorgenomen, was ik gelijk dus lekker druk in de tuin (plus de was en de boodschappen en zo...) Gelijk ook weer een werkweekend (2x10 uur) er achteraan...


Hier het miniroosjes perk aangepakt, roosjes 'the fairy' gesnoeid, en aangevuld met bolletjes uit vaders tuin, zodat dit perkje ook eerder mooi wordt (hoop ik tenminste).

Heerlijk om weggeweest te zijn, maar ook heerlijk om weer thuis te zijn, lekker bijkletsen met vriendinnen en buren, lekker in de rust (en ik vond m'n huis ineens weer zo groot bij thuiskomst). Meer tuinfoto's en zo volgen binnenkort...


2 opmerkingen:

  1. Ik zeg ook altijd na een vakantie over ons eigen huis: Dit is ook een leuk huisje! :-)
    Leuk, allemaal nieuwe plantjes en mooi om te ontdekken dat er dan al weer heel wat tevoorschijn komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is weer een heel verschil zeg.
    Hoop dat je tuin plantjes het gaan redden hoor................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!